Apple сключи важна сделка с поп звездата Тейлър Суифт да пусне екслузивно в своята стрийминг услуга Apple Music концертно видео от последното световно турне на певицата, предава Ройтерс.
Суифт, която отбеляза своя 26-и рожден ден в неделя, публикува туит с трейлъра на видеото „1989 World Tour Live” и написа: „Много ви благодаря за пожеланията за рождения ден. Имам малка изненада за вас“. Записът ще излезе официално на 20 декември.
Освен това певицата публикува в социалната мрежа, че в понеделник ще се появи видеоклип, в който тя обсъжда проекта си за Apple. Представителите на технологичната компания не са открити веднага за коментар.
"Звучи като много, много значителна победа за Apple”, твърди Джон Джаксън, анализатор от компанията за проучвания IDC в Бостън. Ходът на компанията подсказва, че тя е готова да се конкурира на пазара на стрийминг услуги.
Според Джаксън сред нейните конкуренти се нареждат Spotify и Songza.
Apple Music стартира през юни и представлява опита на Apple да запази своята доминация на пазара на дигитална музика, който постигна благодарение на iTunes, но сега пренасяйки го в ерата на музикалния стрийминг.
Главният изпълнителен директор Тим Кук обяви през октомври, че стрийминг услугата вече има 6,5 млн. потребители, които плащат, а още 8,5 млн. души ползват безплатната услуга.
Анализаторите прогнозираха, че услугата на Apple ще се радва на много последователи, тъй като разполага с по-голяма база от потребители на iTunes. Но малцина смятат, че услугата ще успее да изпревари останалите компании за музикален стрийминг. Spotify, която е основана през 2006 г., има над 20 млн. абонати и над 75 млн. активни потребители според информацията на уебсайта ѝ.
През юни Суифт обяви, че ще качи своя албум „1989” в Apple Music, дни след като технологичният гигант се поддаде на натиска на Суифт и няколко независими музикални групи и звукозаписни компании, съгласявайки се да плаща на изпълнителите по време на безплатния тримесечен период, който дава на потребители на своята услуга.
Решението на Суифт последва изтеглянето на целия ѝ музикален каталог от Spotify през ноември 2014 г. Тогава звездата отказа да предложи албума „1989” в стрийминг услугите, посочвайки, че бизнесът е свил драстично продажбите на албуми. Певицата не е единствената, която поставя под въпрос бизнеса на стрийминг услугите.
Британската певица Адел предпочете да не пуска веднага новия си албум „25“ в този тип платформи, в това число в Spotify, Apple Music и Deezer.


Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия