Американският музикант и продуцент Шон Коумс, по-известен със сценичния си псевдоним Диди, вече си спечели критики заради луксозния Maybach седан, който подари на 16-годишния си син миналата зима. Скъпият подарък обаче, в размер на 350 хил. долара, повдигна въпрос, който много родители си задават, когато купуват първата кола на детето си - коя цена е прекалено висока?
Въпросът за първата кола е в сила не само за страни като САЩ, където големите разстояния предполагат много по-голям брой автомобили на глава от населението. Достъпността на колите ги превръща във все по-масово средство за придвижване и много семейства вече разполагат с по една кола за всеки член, за да гарантират независимостта си. Когато въпросът опира до първата кола на отрочето обаче, се намесват и други притеснения – безопасност, визия и модел, цена, екстри.
Maybach разбира се е твърде скъп пример, но какво ще кажете за новото Audi TT, Mini Cooper или Volkswagen Rabbit? Често зад волана им седи не възрастен човек, за когото би изглеждало нормално да се е наградил със скъпата придобивка, а младото му отроче. И тази тенденция, създала се от известно време насам, предхождаше период, в който да се сдобиеш с нова кола беше лукс, да не говорим за скъпите западни модели.
Днес обаче времената са различни. Технологиите са напреднали и родителите се чувстват виновни ако оставят своите тийнейджъри да шофират кола, която не е снабдена с най-новите технологии за безопасност. Повечето по-нови коли разполагат с въздушни възглавници в цялото купе и антиблок спирачна система. Контролът на стабилността може да ги предпази от поднасяне и евентуално преобръщане – а това може да се окаже решаващо за неопитния на пътя тийнейджър. Volvo наскоро изкара от производство автомобил, който спира автоматично ако сте на път да се ударите в друга кола при бавно движение в засилен трафик, посочва изданието Wall Street Journal.
Оказва се, че и с тези екстри може да се прекали. Има много употребявани автомобили, които са добре приспособени към новите шофьори. Експертите по безопасност на пътя са на друго мнение - те препоръчват на тийнейджърите големи коли, с които не може да се развиват високи скорости. Независимо че не разполагат с последните средства за гарантиране на безопасността на пътя, тези автомобили са достатъчно големи, за да предпазят шофьора и спътниците му при евентуален инцидент.
На пазара се предлагат и два автомобила, които са малки, нискобюджетни, имат добри системи за безопасност и нисък разход на гориво. Такива са моделите на Nissan Cube и Kia Soul, които сякаш са специално конструирани да впечатляват младите шофьори. Трябва да се има предвид все пак размерът им – пред по-големите и обемни автомобили, независимо колко устойчиви и здрави са тези двата, те нямат особени шансове при инцидент.


Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция