IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Филмовата индустрия през 2015 г.: "Силата се пробуди"

Рекорди валяха през цялата година, но всички погледи остават вперени в "Междузвездни войни"

19:10 | 02.01.16 г. 8
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Мърчъндайз

Най-добрите примери, които видяхме по отношение на мърчъндайза и брандирането през тази година, дойдоха от “Междузвездни войни” и “Спектър”.

Докато първият се очаква да генерира продажби на допълнителни продукти към филма и през следващата година, както се случи със “Замръзналото кралство”, отново на Disney, то новият филм за Джеймс Бонд се насочи към по-специфична аудитория. Както обикновено в лентата Агент 007 разполага с най-добрите нови джаджи, в това число часовници и коли, което и през 2015 г. превърна Бонд в най-добре брандираният таен агент в киното.

Така се появиха луксозните часовници на Omega, които бяха насочени към по-младите потребители, докато при колите ситуацията беше малко по-различна, тъй като компанията заложи на специално изработени модели. Но едно е сигурно - мърчъндайзът продължава да бъде голяма сила във филмовата индустрия, тъй като може да бъде огромен източник на приходи.

Бъдещето

Кой и как ще чертае бъдещето на кинобизнеса? Смелите и дръзките, които се възползват максимално от технологичните иновации и не се страхуват да опитват да угодят на бързо променящите се вкусове на потребителите.

Две бяха ключовите събития в този план. През юли Paramount Pictures даде голяма заявка, че е готова да промени бъдещето на киното. Компанията сключи сделки с две големи кино вериги, благодарение на която новите филми ще могат да бъдат на разположение за гледане у дома в Северна Америка само две седмици след появата си в повечето кина. Традицията повеляваше това да се случва 90 дни след премиерата на големия екран. Но днес зрителите не искат да чакат, а филмовият бизнес трябва да знае добре това, ето защо отчитаме хода на Paramount за една стъпка напред.

Не бива да пропускаме и новината, която има шанса да промени доста филмовата индустрия - през януари гигантът в сферата на електронната търговия Amazon заяви ясно амбициите си да снима пълнометражни филми, превръщайки се във важен играч на пазара. Ето защо съвсем скоро големите студия ще трябва да се борят за място в кината с гигант, който разполага с достатъчно добри инструменти за онлайн реклама на своите продукти. Задава ли се истинска битка в света на киното, предстои да видим...

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:54 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

5
rate up comment 1 rate down comment 0
balkando
преди 8 години
Филмът не ми хареса ! Старите идеи с нови артисти и ефекти. По-добре да бяха спрели. п.п. Приходите вече не са критерий за качество. Дори напротив, струва ми се.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 1
dr.5rov
преди 8 години
"Филмовата индустриа на САЩ през 2015 г." е правилното заглавие.Очаквах да прочета какво се е случвало във филмовия свят през 2015, а прочетох какво се е случвало в САЩ-овската филмова индустрия.То май друга не съществува?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 2
ing5rov
преди 8 години
Хаха...е , ако правиш камъни , фосфорната киселина може да помогне.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 2
ing5rov
преди 8 години
Aко искаш да се наслаждаваш по дълго на земните удоволствия , остави кока колата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 16 rate down comment 4
ing5rov
преди 8 години
Поредният лесносмилаем бълвоч , МакДоналдса с кока кола за и без туй изгладените от гънки мозъци на подрастващите !Б.аси колко елементарен народ се въди , съдейки по печалбите !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още