IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Филмовата индустрия през 2015 г.: "Силата се пробуди"

Рекорди валяха през цялата година, но всички погледи остават вперени в "Междузвездни войни"

19:10 | 02.01.16 г. 8
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Провалите и големите уроци

Отвъд рекордните резултати, за които говорим през последните седмици на годината, не липсваха и истински боксофис разочарования. Лентата “Джобс”, посветена на покойния съосновател на Apple, не успя да пожъне очакваните успехи. Дебютът му на вътрешния пазар - САЩ и Канада, се оказа пълно разочарование, тъй като лентата не успя да привлече киноманите в салоните.

Една от причините за този неуспех вероятно е прекаленото експлоатиране на историята на Джобс след смъртта му през 2011 г. На пазара се появиха няколко биографии и редица документални филми, разказващи легендата за зараждането на Apple в един гараж и гениалните идеи на съоснователя на един от най-големите технологични гиганти в света.

“Джобс” получи добри отзиви от критиката, но това наистина не се оказа достатъчно. След като прекара пет седмици по кината, две от които се прожектираше навсякъде в САЩ, филмът беше свален от екраните в повече от 2000 киносалона, което показа, че интересът към него е изключително слаб.

В годишната боксофис класация продукцията се нареди чак на 109 място, макар че новини около Apple тази година не липсваха, а марката запази своя статут. Общите приходи на лентата в световния боксофис за 2015 г. се оказаха едва 25,5 млн. долара, като по-голямата част от тях, близо 70%, дойдоха от САЩ и Канада.

“Пан”, зад който стои Warner Bros., също разочарова с дебюта си. През първия си уикенд по кината, той успя да се изкачи едва до третото място, генерирайки 15,5 млн. долара. Годишният му резултат в боксофиса е 125,6 млн. долара, като 27,7% от тази сума идва от Северна Америка. Очевидно филмът е бил приет по-добре в останалите част на света, но на вътрешния си пазар успя да се провали. Лентата остана на 40 място в световния боксофис.

Слабият дебют на “Пан” разкри нещо особено важно за филмовата индустрия - възраждането на добре познати приказни герои невинаги привлича зрителското внимание и може да доведе до разочарования.

Третият голям урок от тази година - звездите не винаги гарантират успех на филмовата продукция. Адам Сандлър, който е смятан за двигател на боксофис успеха, тази година не успя да изпълни тази задача с филма “Пиксели”. В САЩ "Пиксели" не успя да се пребори за първото място в класацията в ключовия си дебютен уикенд.

Последна актуализация: 09:54 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

5
rate up comment 1 rate down comment 0
balkando
преди 8 години
Филмът не ми хареса ! Старите идеи с нови артисти и ефекти. По-добре да бяха спрели. п.п. Приходите вече не са критерий за качество. Дори напротив, струва ми се.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 1
dr.5rov
преди 8 години
"Филмовата индустриа на САЩ през 2015 г." е правилното заглавие.Очаквах да прочета какво се е случвало във филмовия свят през 2015, а прочетох какво се е случвало в САЩ-овската филмова индустрия.То май друга не съществува?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 2
ing5rov
преди 8 години
Хаха...е , ако правиш камъни , фосфорната киселина може да помогне.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 2
ing5rov
преди 8 години
Aко искаш да се наслаждаваш по дълго на земните удоволствия , остави кока колата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 16 rate down comment 4
ing5rov
преди 8 години
Поредният лесносмилаем бълвоч , МакДоналдса с кока кола за и без туй изгладените от гънки мозъци на подрастващите !Б.аси колко елементарен народ се въди , съдейки по печалбите !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още