Родените между началото на 80-те и средата на 90-те, или т.нар. millenials, на втория по големина пазар на злато в света не купуват по начина, по който техните родители го правеха, пише Quartz.
Демографската промяна в Индия започва да личи в навиците за пазаруване в страната, която купува 663 тона злато годишно, посочва се в януарския доклад на Световния съвет по златото (WGC). Лидер е Китай със 700 - 750 тона.
По-младите индийци не мислят като своите родители по отношение на златото. „По-младото поколение купувачи в градовете е изкушено от други продукти. В резултат на това златото се конкурира с дизайнерски и луксозни модни стоки, както и със смартфоните, когато става дума за сериозни покупки“, посочва докладът.
Индийските домакинства залагат на златото както за украшения, така и като инвестиция. Това е неделима част от традициите за сватби, религиозни церемонии и други ритуали.
В действителност на сватбите се падат около 40% от всички продажби на злато в страната. Обикновено пикът на купуването на злато е през периодите април-юни и септември-януари.
Популярността на традиционните празници обаче намалява сред младите хора в градовете.
„Първо, хората отдават по-малко значение на културните събития. Второ, по-младите жени, които търсят украшения на по-ниски цени, се увеличават“, коментира С. Субраманиам, главният изпълнителен директор на Titan. Към юни 2016 г. Titan е един от най-големите търговци на дребно на златни бижута в Индия, който продава под марката Tanishq.
От своя страна, търговците се адаптират. През последните няколко години големите играчи като Titan и Malabar Gold пуснаха подбрандове, като Mia и Starlet, насочени към младите дами. Тези продукти обикновено са по-леки и по-стилни. Въведени са и нови маркетингови и рекламни стратегии.
Освен това една нова категория от играчи – онлайн търговци като Bluestone и Melora, отварят пазара за по-младите купувачи, които експериментират повече. По-голямата част от тези търговци са насочени към жените между 25 и 35 години.
Междувременно традиционните търговци също навлизат в онлайн бизнеса. През май 2016 г. Titan обяви придобиването на мажоритарен дял в CaratLane, онлайн търговец на бижута.
Тази промяна в потребителските предпочитания се случва в момент, в който индийският пазар на бижута се бори със спад в търсенето, който достигна седемгодишно дъно през 2016 г. И въпреки това има 500 млн. индийци под 25-годишна възраст, което означава и много предстоящи сватби.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове