Японската компания Asahi Group Holdings ще увеличи продажбите на най-продаваната си бира Super Dry в Европа с помощта на местно производство, подпомогнато от по-бързата интеграция на закупените миналата година брандове за 11 млрд. долара от Anheuser-Busch InBev.
Най-големият японски пивовар ще произвежда Super Dry в Падуа, Италия, от този месец и ще продава премиум марката в Италия и Великобритания от януари, заявява президентът Акийоши Коджи в интервю за Bloomberg в четвъртък. По-рано Коджи възнамеряваше продажбите да започнат през 2019 г. Според Asahi международните продажби на Super Dry в Европа и други пазари извън Китай, Хонконг и САЩ ще нараснат почти двойно до 11 млн. каси до пет години с ефективно разпределение.
Заводът в Падуа е част от европейските активи, придобити миналата година.
„Опитах бирата там, преди да започне производството, и вкусът ѝ е същият като в Япония“, казва 65-годишният Коджи от офиса си в Токио.
Asahi се възползва от заздравяването на позициите си на европейския пазар за бира чрез закупените миналата година брандове, с които стана третата по големина пивоварна компания на континента. Японската компания се стреми да засили международното си разширяване, тъй като потреблението у дома отслабва, а местната борба с конкуренти като Kirin Holdings се засилва.
Компанията иска 35-36% от общата ѝ оперативна печалба да идва от извън Япония в следващите пет до шест години спрямо прогнозата за 31% за 2017 г. През август Asahi повиши прогнозата си за годишната печалба с 15% въз основа на приноса от европейските придобивания, както и от по-доброто от очакванията представяне на безалкохолните напитки и бизнеса с храни.
Покупките в Европа са част от плана на Asahi да се превърне в глобална компания за премиум бира. През март Asahi завърши сделката за закупуване на бизнеси с бира на SABMiller, включително популярната в Централна и Източна Европа чешка бира Pilsner Urquell. SABMiller по-рано бе придобита от Anheuser-Busch InBev. Миналата година Asahi завърши придобиването на Peroni и други бирени марки от Anheuser-Busch InBev.
Според Коджи Asahi ще започне да продава Pilsner Urquell и Peroni през Япония от следващата година. Самата японска компания също се разделя с някои от активите си, за да плати за придобиванията.
Акциите на Asahi поскъпнаха с 0,3% в Токио в четвъртък. Цената им отчита ръст от 23% за тази година спрямо повишение от 9,9% на японския бенчмарк Topix.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна