Тълпите черни лимузини по покритите със сняг улици на Давос по време на Световния икономически форум дразнят истински местните в швейцарския планински град.
В държава, където гуверньорът на централната банка и министри от правителството редовно ползват градски транспорт, отказът на посетителите на форума да направят същото е основното оплакване на жителите на малкия град с население от 11 000 души, посочва Bloomberg в свой материал. Според тях трафикът става толкова натоварен, че става опасно за децата да вървят пеша до училище.
Гневът на местните жители е показателен и за сблъсъка на културите на местните от една страна и представителите на политическия и бизнес елит, които се събират в града всеки януари от друга.
„Хората носят кожени официални обувки и после се качват в лимузини, тъй като не искат да се подхлъзнат на леда“, казва Ладина Алиот, учителка и майка на три деца, която наскоро става част от местното държавно управление. Тя посочва, че е горда от това, че Давос е домакин на форума, но и смята, че миналата година събитието е причинило твърде много неудобства. „Обувам ботуши и си нося обувките, които ще сложа вътре – защо и те не могат да направят същото?“, пита Алиот.
Четиридневното събитие започва на 22 януари и след края му от кметството провеждат допитване сред гражданите какво биха искали да се подобри следващата година. Лимузините застанаха начело в списъка за 2018 г. Световният форум е от съществено значение за местния бизнес и всяка година благодарение на него се генерират данъчни приходи за града в размер на 2 млн. швейцарски франка (2 млн. долара).
Основна част от събитията се провеждат в конферентния център на града, но партитата и коктейлите след това са на различни места, някои на разстояние до 40 минути пеша.
Организаторите на форума предоставят на посетителите информация за местния градски транспорт и дават съвети за носенето на „удобни, топли обувки“, като също така снабдяват желаещите с котки за лед и сняг. През седмицата, в която се провежда форумът, Uber също предлага своите услуги в града.
Но програмата на делегатите, изпълнена със срещи, семинари, обеди и партита, може да направи използването на кола необходимост.
Луксозното придвижване обаче има своята цена. Пътуването до Давос с наета кола от летището в Цюрих може да струва между 800 и 1500 швейцарски франка, като спестеното време спрямо пътуването с влак е минимално, а струва само 50 франка, въпреки че е необходимо да се сменят влакове.
В отговор на оплакванията тази година властите строят временна жп станция в близост до конферентния център с надеждата, че това ще стимулира гостите да използват обществения транспорт.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
преди 6 години Голф двойката от снимката ме впечатлява.На около 30 години е.Види в Швейцария карат не само последен модел коли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Ти май не можеш да четеш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар