Начините за изпълнението на изискването за дял на електроенергията от възобновяеми енергийни източници (ВЕИ) попаднат в центъра на дискусиите по време на поредната среща на Клуб Investor.bg, която е насрочена за 2 юни 2011 г.
В срещата ще вземат участие представители на асоциациите за ВЕИ от слънце и вятър, както и представители на бизнеса и средите на анализаторите.
Позицията за увеличаване на дела на електроенергията от ВЕИ ще бъде представена от председателите на асоциациите за ток от слънце и вятър, съответно Никола Газдов и Велизар Киряков. Въпросите относно цената, при която това трябва да стане, ще бъдат повдигнати от макроикономистa Георги Ангелов и зам.-председателя на БСК, Камен Колев.
С напредването на технологиите за производство на електроенергия от вятър и слънце в световен мащаб и с приемането у нас на новия Закон за енергията от ВЕИ, условията за инвестиции в съоръжения за енергия от ВЕИ в България се промениха.
Според някои представители на бизнеса и икономисти промяната е към по-добро, според други – не. Има и мнения, че новият закон облагодетелства само някои групи инвеститори във ВЕИ.
От съществено значение е и мнението на представителите на бизнеса извън ВЕИ, защото те, както и гражданите, ще плащаме чистия, но доста скъп ток от вятър и слънце.
Да не забравяме същевременно, че изискването за 16% енергия от ВЕИ в общото брутно потребление до 2020 г. означава, че енергията може да е не само ток, но и топлоенергия, и че получаването й от биомаса и вода, освен че е (почти) непрекъсваемо, е по-евтино от източниците вятър и слънце.
По време на дискусионната част ще можете да изкажете и своето мнение и да зададете въпроси към лекторите.
Събитието ще се състои на 2 юни 2011 г. от 18:30 ч. в столичния хотел Хилтън. Повече за участниците може да прочетете и да се регистрирате тук.
Клуб Investor.bg се осъществява благодарение на:
Генерален спонсор: Emporiki bank Credit Agricole Group
С подкрепата на Дженеръс Ауто и Енемона


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?