Автомобилите ще трябва да се зареждат в средата на деня, когато слънцето е най-силно. Това, разбира се, е много по-неудобно от нощното зареждане, тъй като голяма част от превозните средства се използват в диапазона между 7 ч. и 17 ч., отговарящ на стандартното работно време.
Дневното зареждане ще бъде значително по-скъпо. За да се развие мрежа за електричество от слънчева енергия, ще трябва да се направят сериозни инвестиции за изграждането на множество публични станции за зареждане.
По-важното е, че дневното зареждане ще увеличи пиковото натоварване, което ще доведе до разходи по подобряване на електрическата мрежа.
Има страни, които са ситуирани далече от екватора (особено тези, които се намират в най-северните зони на умерения климатичен пояси и в субполярния пояс) и количеството произведена енергия от тях ще зависи главно от климатичните условия, както и от еклиптиката на слънцето.
В общи линии вятърната енергия може да има неутрално или слабо положително взаимодействие с електромобилите, докато интеракцията със слънчевата енергия ще има предимно негативен ефект.
Допълнителната вятърна и соларна енергия е по-подходяща за централизираното производство на синтетичните и въглероднонеутралните горива, отколкото за задвижването на електромобили.
От своят страна газовите енергийни централи биха могли да се свържат директно към преносната мрежа, като премахнат необходимостта от скъпи подобрения в разпределянето.
Поради големите загуби на ефективност, газовите централи се нуждаят от ниски цени на електроенергията (20 долара за мегават), за да бъдат печеливши.
Вероятно, голямото увеличение в производството на електричество посредством вятъра и слънчевата енергия, ще запази доминиращата роля на горивата в транспортния сектор. При такъв сценарий двигателите с вътрешно горене и горивните клетки ще имат своето бъдеще, смята Шалк Клоти.
Използването на слънчева енергия не може да се сравни с удобно нощно зареждане на електромобилите с батерии и поради тази причина е несъвместима с широкото им разпространение.
Защитниците на атомната енергия могат да насърчат използването на електромобили, паралелно с налагането на енергията от ядрените електроцентрали.
За да се развие значително технологията за производство на електричество чрез вятърна и слънчева енергия, както и неговото приложение в транспорта, трябва да се изпълни програмата за декарбонизация, която налага скъпи ограничения върху използването на невъзобновяеми източници на енергия.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България


преди 7 години Цената на електроенергията от фотоволтаици + батерии за 10 годишен период е около 30-35 стотинки за kWh в България и то в момента. Цената от ЧЕЗ е 21ст с тенденция към покачване!В момента батериите са с цена от $350 за kWh, като станат $150 Ще почнем да забравяме за фосилните горива! Ако съдим по падането на цената им, това трябва да се случи в рамките на 5-10 години!Изполвайте фактите за да си съставяте мнение, а не чувства и емоции. Жените правят така!;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Специално за автора на статията, малко факти:1. Около 70% от личните автомобили са паркирани за повече от 6 часа в периода на слънцегреенето! Защото или са в гаража или са паркирани пред работното място на собственика 2. Да произвеждаш синтетични горива от ВЕИ електроенергия е много скъпо, КПД-то е под 20%. Или от един 5kWh ще се използват 1kWh. КПД-то на батериите и над 80%. Единственият смисъл е да се произвеждат в пустините и синтетичните продукти да са за химическата индустрия, а не за горене!Но всеки има право на мнение. ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години статията е написана в доста манипулативен вид, пълно е с паразитни думи и общи приказки... "Факт е" е повторен много пъти, сложени са картинки, ама ако се замислим върху тях, са тотален нонсенс ... абе с две думи статията е перфектна за императрицата и принц Жеко, те не се замислят върху детайлите ! :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Явно техническата ви грамотност е почти колкото политическата. ВЕИ и електрическите коли се съчетават перфектно! Първите имат нужда от акумулиращи мощности, а електрическият автомобилен парк представлява точно това - гигантска акумулираща мощност. С внедряването на умни мрежи и адекватна ценова политика, това без съмнение ще стане основата на бъдещата енергетика. Що се отнася до изчерпването на водородното гориво на слънцето, това се отнася към категорията "дървена философия". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години студио,най-голям дял от печалбата на кралицата за миналата година идва от "зелената енергия". квото и да означава това. след като тя е инвестирала ше има и реклама и пропаганда и забрани на дизелъ. сичко за нейната печелба, сичко за нейното благо. точно както, когат са правили първото обогатяване на уран във юкеят са пуснали ненужното остатъчно електричество за осветление по улиците......тъпите органични си заъслужава съдбата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Възобновяема енергия не съществува.---Много добре казано. Това трябва да се казава винаги като въведение, когато се говори за този тип източници на енергия. Но ако се казава това, пропагандата няма да е успешна. Има технологии за добиване и използване на енергия, а отделните технологии могат да се сравняват по това, коя как вреди и замърсява средата.Колкото и да е странно, атомната енергия също трябва да спада към "възобновяемата енергия". Има пръснат уран в земята в много малки концентрации. Той си се разпада там откакто се е образувала планетата ни и ще продължи да се разпада, докато го има. Ние събираме този уран, концентрираме го и го оставяме да си се разпада в реакторите при контролирани условия. От отделената топлина произвеждаме ел. енергия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години :)това е за вятърната индустрия в Албиона :https://cleantechnica.com/2018/05/17/britains-wind-farms-beat-out-nuclear-for-first-time-ever/а това е за европа като цяло :https://windeurope.org/about-wind/daily-wind/кой крив кой прав всеки сам да преценява ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Възобновяема енергия не съществува. Цялата енергия която се събира от слънчевите колектори е енергия от ядрен синтез, който се случва в самата звезда и се задвижва от изчерпаемо гориво водород. Вятърната енергия идва от същия източник. След като от законите физиката става ясно, че възобновяема енергия няма никъде във Вселената явно е време да се възнем към реалността на енергия от невъзбновяеми източници. Вместо милиардите, които наливат в свръх-нерентабилни слънчеви колектори те да се налеят в изледвания, чиято цел е ползване на същия ядрен синтез на водород, който се случва в слънцето. Или защо не ползване на ядрени реактори за преработка на торий или плутоний, които и без това ги има в излишък. Но много по-лесно е да лъже и да се надуват слънчеви и вятърни балони и да се разстягат локуми за бъдещето на електрическите коли, което не съществува изобщо... Когато балоните на пукнат ще останат само излъганите надежди и поуката, че никога в историята държавната машина не е сътворила нищо успешно... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Рядко четем подобни смислени статии. Поздравления за автора ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар