Nissan Motor Co. планира да затвори два завода в Япония, както и заводи в четири други държави, като част от процеса на преструктуриране и намаляване на разходите. Това твърдят вестник Yomiuri и други информационни агенции, позовавайки се на неидентифицирани източници.
В Япония Nissan възнамерява да закрие предприятията в Опама и Хирацука, управлявани от производственото дъщерно дружество Nissan Shatai Co., които представляват около 30% от местното производство, според Kyodo News. И двата завода се намират в префектура Канагава, район южно от Токио, където е разположена централата на Nissan.
Някогашният доминиращ японски автомобилен производител се сблъсква със спад в продажбите и рентабилността в световен мащаб в условията на нарастваща конкуренция от страна на бързо развиващия се сектор на електромобилите в Китай, пише Bloomberg. Nissan се бори да възстанови инерцията си на ключовия пазар в САЩ, както и да се справи с остаряла продуктова гама и планина от дългове.
По-рано тази седмица компанията съобщи, че ще закрие седем производствени обекта в световен мащаб, но не уточни на кои места. Освен това тя планира да съкрати 20 000 служители. Мерките са насочени към намаляване на разходите и бяха обявени, след като Nissan отчете една от най-големите си годишни загуби.
В световен мащаб производителят обмисля да затвори два завода в Мексико, както и да прекрати производството в Индия, Аржентина и Южна Африка, съобщи още Yomiuri.
Ръководството на компанията посочи в изявление, че съобщенията за закриване на заводи са „спекулативни“ и не се основават на официална информация.
„Появиха се съобщения за закриване на наши заводи, но те се основават на спекулации“, съобщи дъщерното дружество Nissan Shatai. „Те не са били обявени от нашата компания и не са верни.“
Преговорите за обединяване на Nissan с Honda Motor Co. се провалиха по-рано тази година, което доведе до отстраняването на тогавашния ѝ главен изпълнителен директор. Иван Еспиноса, новият ръководител на Nissan, заяви в интервю в четвъртък, че неговият план за преструктуриране може да спаси автомобилния производител без помощта на външен партньор.
Заводът в Опама е фокусиран върху производството на електрическите модели на Nissan, включително Leaf и Note, и има годишен производствен капацитет от 240 000 автомобила. Заводът в Хирацука произвежда лекотоварни автомобили с капацитет от 150 000 единици.
Ако заводът в Опама бъде затворен, това ще бъде първият случай, в който Nissan се сбогува с голям местен завод от 2001 г. насам, според вестник Yomiuri.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц