IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Брюксел обмисля по-строги ограничения за вредните емисии на колите

Целта е да се намалят разходите на потребителите и вредата, която се нанася на климата

15:11 | 25.06.13 г. 13
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Брюксел обмисля по-строги ограничения за вредните емисии на колите

Ирландският министър на околната среда, общността и местното самоуправление – Фил Хоугън, е посредничил за постигането на споразумение с Европейския съюз за въвеждането на по-строги ограничения за въглеродните емисии на пътническите автомобили, продавани в рамките на Общността, пише специализираният сайт thegreencarwebsite.co.uk.


Предложението, което предстои да бъде разгледано от Комитета на постоянните представители, настоява за въвеждането на норма от 95 г/км средни нива на въглеродни емисии, изхвърляни в атмосферата от новите автомобили в ЕС. Заложеният в предложението краен срок е 2020 г. По силата на споразумението производителите, които разработват революционни технологии и произвеждат високоекологични автомобили, ще ползват данъчни облекчения.

„Споразумението акцентира върху разумния баланс между екология и икономика. Целта ни е не само да намалим вредата, която нанасяме на планетата, но и да се погрижим за по-ниските разходи на потребителите. Това ще стимулира производителите да обърнат повече внимание на иновациите, което ще подобри конкурентоспособността в европейския автомобилен сектор и ще спомогне за откриването на нови работни места“, коментира Хоугън.

Още автомобилни новини четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:47 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

13
rate up comment 2 rate down comment 0
studioaa
преди 10 години
България не е извлякла абсолютно никакви ползи от членството си в т.н ЕС, европарите, които получаваме са жълти стотинки, спрямо загубите, които ни нанася "европейското", а в действителност ултра лобистко, законодателство. Нямаме нужда нито от европрограми, нито от еврофондове, нито от еврозакони. Искам да пипитам евроидиотите кой ни прецака при Санстефанския, Нойския и Варшавския договори -> Германия, Франция и Великобритания. А защо по дяволите продължаваме да се съюзяваме с тях?? Ние мазохисти ли сме или какво??
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 0 rate down comment 0
ceneto
преди 10 години
ами аз не съм писал за бракуване нищо споделям твоята теза, който иска да кара стар автомобил или много мощен да плаща по-скъпо коментара ми беше че тук всеки ще се опитва да хитрува като се определя колко икономичен му е автомобила и самите проверяващи ще са податливи на манипулации ..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 2 rate down comment 1
rover
преди 10 години
Ти не разбираш ли, че никой няма да бракува автомобил, произведен когато и да било, стига да отговаря на техническите изисквания за времето на производство. Има други ограничения - недопускане в определени райони, в определено време, по-големи данъци и т.н. На MNZ ще кажа, че като порасне и смени велосипеда с кола, а след това се ожени и има и деца, ще може компетентно да коментира по темите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 2 rate down comment 1
ceneto
преди 10 години
решението е по-просто не екологичните автомобили да имат по-скъп данък и всеки ще си преценява дали може да си позволи да кара барутникно това означава и затягане на техническите прегледи, а тука това не го можем
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 6 rate down comment 1
rover
преди 10 години
Има доста хора с промити мозъци, а други просто са си глупави и неграмотни. Ако някой се грижеше толкова за околната среда, щяха моментално да забранят производството на разни зверове от по няколкостотин коня, или да ги ударят с такива данъци, че само шейховете да могат да ги плащат. Още през шейсетте години 980 кубиковите шкодички например, харчеха по 5,5 l / 100 km. Сметнете днешните джипове с по 14 на сто разход на бензин какви вредности отделят. И кому са нужни в градовете. Всичко идва от автомобилостроителите. Зор да им купуват новите коли. Пълни с повреждаща се електроника и проблемни и скъпоструващи горивни уредби. Този, който иска да бракува коли на 10 години да си направи сметката, какви са вредите при утилизацията на старата кола и да добави тези при производството на новата. От 1200 кубика вече спокойно вадят над 100 конски сили. Главата може да си счупиш и със 75 к.с. Да се насърчи, ама наистина, потреблението на малокубични и малогабаритни коли.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 3
bgMan
преди 10 години
Освен това такива цени на горивата ще окажат пагубен ефект за икономиката, особено за сферата на услугите. Самоубийство е.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 3
bgMan
преди 10 години
Едната ми кола е 15-годишен японски Нисан с най-добрият им бензинов двигател по онова време и вредните ми емисии са по-малко отколкото на 8 годишен европейски дизел. Има спорни моменти ако се гледат само годините на автомобила.Това с цените на горивата от 7-8 лв. за литър е глупост (извини ме, искрен съм) защото за масата ограничени българи означава завръщане към крепостния строй от времето на древните български царе. Днес сме в 21-ви век.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 1
albobo76
преди 10 години
Абе тези *** още ли ще ни баламосват, че климата се променял от емисиите? Климата на тази планета се е променял и преди автомобилите и ще се променя и след тях. И ако наистина емисиите предизвикват промените, защо не налагат въглеродни данъци на нефтените компании например. Целият този фарс се разиграва за да ни съдерат още една кожа с нови данъци. И ми е много интересно колко заблудени хора се хващат на тази измишльотина.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 0
bgMan
преди 10 години
Кои вие?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 1
mnz
преди 10 години
Разбирам, че мерките няма да са много популярни, но само така ще се подобри културата на народа. Сега масово се използват автомобили на по 15-20г., замърсяващи околната среда над всякакви норми и някои от тях са опасни за движението и участниците в него.Аз дори имам и друга идея, да се въведе някаква форма на акциз върху горивата, така че хората сами да предпочетат покупката на нов и икономичен автомобил. Например бензина и дизела да станат 7-8лв. за литър,тогава хората сами ще разберат кое е по-добре и ще пазят природата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още