Ирландският министър на околната среда, общността и местното самоуправление – Фил Хоугън, е посредничил за постигането на споразумение с Европейския съюз за въвеждането на по-строги ограничения за въглеродните емисии на пътническите автомобили, продавани в рамките на Общността, пише специализираният сайт thegreencarwebsite.co.uk.
Предложението, което предстои да бъде разгледано от Комитета на постоянните представители, настоява за въвеждането на норма от 95 г/км средни нива на въглеродни емисии, изхвърляни в атмосферата от новите автомобили в ЕС. Заложеният в предложението краен срок е 2020 г. По силата на споразумението производителите, които разработват революционни технологии и произвеждат високоекологични автомобили, ще ползват данъчни облекчения.
„Споразумението акцентира върху разумния баланс между екология и икономика. Целта ни е не само да намалим вредата, която нанасяме на планетата, но и да се погрижим за по-ниските разходи на потребителите. Това ще стимулира производителите да обърнат повече внимание на иновациите, което ще подобри конкурентоспособността в европейския автомобилен сектор и ще спомогне за откриването на нови работни места“, коментира Хоугън.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна


преди 12 години Ние пък обмисляме напускане на ЕС и ЕЗ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Част от нещата, които си предложил попадат в графата "непопулярни мерки" и едва ли ще се намери български политик, който да му стиска да застане зад тях и да ги прокара през парламента. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Браво, добре е да се сложат по-строги ограничения на емисиите.Обаче, има и още нещо. Добре ще е да ограничат възрастта на автомобилите по пътищата ни. Например 10г. е добра възраст за пенсионирането на старите автомобили. Да се приеме закон така че като ти стане на 10г. колата да трябва да я бракуваш и да не можаш да я караш нито да минеш преглед. Това ще реши проблема с таратайките по пътищата ни, ще подобри екологията, а и икономиката ще потръгне заради редовната подмяна на автомобилния парк. отговор Сигнализирай за неуместен коментар