Предвид на буксуващото пълно придобиване от страна на мажоритарния си собственик Fiat, американският автомобилен производител Chrysler трябва да се подготви в кратък срок за едно вероятно рисковано IPO.
Причината е повече от ясна за вътрешните за бранша анализатори - италианският автомобилен производител Fiat, който контролира американската компания, засега не може да стигне до консенсус със своите колеги в САЩ за закупуването на останалия дял в Chrysler. Очевидно различните очаквания за цените са основното препятствие. Италианците водят преговори по тази част на първо място с един пенсионен фонд от САЩ, който притежава повече от 40 на сто от Chrysler.
„Трябва да бъдем подготвени да представим документите за IPO в рамките на третата седмица на месеца", заяви главният изпълнителен директор на Fiat Серджо Маркионе пред Financial Times. Fiat в момента държи 58,5%, а останалата част е собственост на фонда.
Едно IPO би било недобро решение за Маркионе, защото шефът на Fiat би искал възможно най-скоро да поеме пълен контрол над отчитащото печалба дъщерно дружество от САЩ, за да може да ползва директно приходите му.
Самият Fiat в момента е в зоната на загубите. Досега обаче пенсионният фонд, който е част от един от силните автомобилни профсъюзи в САЩ, се опълчва срещу цялостното поглъщане от Fiat. Интересите му са ясни: фондът иска да постигне възможно най-добрата цена за продажбата на акциите си. В същото време Fiat и фондът спорят и пред съда за стойността на останалите акции на Chrysler, за които Fiat вече има опция за закупуване .
Първичното публично предлагане се счита за възможен изход от тази ситуация. Според наблюдатели мениджърите на Fiat виждат в него важно от тактическа гледна точка средство за натиск при преговорите срещу позициите на мощния американски синдикат.
В контекста на такова решение пенсионният фонд би могъл да пусне на пазара поне част от акциите си. Fiat ще може да посегне към фондовия пазар, за да разшири сегашния си дял на съответната пазарна цена. Планът обаче съдържа и значителни рискове за Fiat: групата вероятно ще трябва да бръкне по-дълбоко в джобовете си, отколкото при една пряка покупка.
От техническа гледна точка едно IPO все още е възможно през тази година - но е по-вероятно да се случи в началото на 2014 г. Всяко публично предлагане обаче е свързано и със значителна организационна работа. Така че за Fiat по-евтино ще бъде доброволно уреждане на отношенията с партньорите от САЩ.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?