Френският автомобилен производител PSA Peugeot Citroen обяви, че ще извърши отписване на активи за 1,1 млрд. евро заради влошеното състояние на пазара на автомобили и след непосилни валутно-курсови разлики в Русия и Латинска Америка. Kомпанията отново потвърди, че през тази година възнамерява да свие разходите си наполовина, пише MarketWatch.
Отписването ще засегне финансовия резултат на Peugeot за последните месеци на фискалната 2013 г., но няма да засегне разходите. През 2012 г. концернът отчете загуба в размер на 5 млрд. евро главно заради отписвания на активи.
Peugeot и General Motors също понижиха целите си за спестяване на разходи на техния по-малък алианс, след като базирания в Париж автопроизводител призна, че търси сделка с Dongfeng Motor Group за подкрепа на увеличението на капитала.
Акциите на Peugeot се сринаха с до 9% след новината за отписването. Анонимен източник сподели пред Ройтерс, че бордът на директорите на компанията е одобрил проект за увеличение на капитала с 3,5 млрд. евро с 40% отстъпка от цената на акциите.
Заводът на Peugeot в град Калуга, Русия, е сред инвестициите, чиято „счетоводна стойност вече не се покрива от бъдещите парични потоци“, споделя финансовият директор на компанията Жан-Батист дьо Шатийон. „Това ще се отрази на оперативния доход на групата.“
Изпълнителният директор на Peugeot Филип Варин, който напуска, сподели, че френският автопроизводител проучва възможността за задълбочаване на взаимоотношенията с Dongfeng – партньорът на компанията в джойнт венчър в Китай.
Разговорите с Dongfend са в „предварителна фаза“, като няма гаранция, че те ще приключат успешно. Но според източник, запознат със случая, бордът на директорите на Peugeot е взел решение да проведе финални преговори за общите положения по сделката, с която френската компания и китайската ще притежават по 20% от новите акции на Peugeot след увеличение на капитала на цена под 7 евро за акция.
От Dongfeng отказаха да коментират обвързването, но признаха, че текат „предпроектни проучвания“ с Peugeot.
Peugeot и General Motors заявиха, че до 2018 г. ще направят годишни икономии на разходи ot по 1,2 млрд. долара, като обявената сума е с 40% по-малка от първоначално обещаните съкращения за 2 млрд. долара.
Но съвместната разработка и производство на компактни и малки микробуси ще продължи, увериха концерните. GM, която държи 7% от Peugeot, потвърди, че ще подкрепи Peugeot, ако трета страна иска да купи дял от френската компания.
Сериозната отстъпка в общите условия за увеличението на капитала е в резултат на влошаващите се условия и неблагоприятните валутни движения, споделя още анонимният източник.
Повече по темата в материала на Bloomberg!


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?