Все още чакаме летящите коли, но все пак автомобилният свят има с какво ново да се похвали. Иновации като електрическите автомобили на Tesla и автономните превозни средства на Google променят начина, по който гледаме на шофирането. Към момента обаче това става с бавни темпове, тъй като новите технологии са или забранени, или запазени за само 1% от пазара, пише в свой анализ Yahoo Finance.
Има обаче производители, които искат да направят новите технологии достъпни за по-широк кръг от клиенти. Сред тях е американската Ford, чийто изпълнителен директор Марк Фийлдс обяви пред изданието, че компанията му "създава "Tesla" за масите".
"Ясно е, че имаме възможността да създаваме електрически превозни средства. В момента Ford е класирана на второ място по продажби сред електрическите автомобили и вече пусна своя нов Focus, който бе признат за най-икономичната компактна кола на пазара в САЩ", заяви Фийлдс.
И продължи: "Компанията Tesla свърши много за налагането на електрическите автомобили в съзнанието на американския народ. Но тя се цели само в най-платежоспособните потребители. Нашият подход е различен. Ние искаме да направим тези коли достъпни за масите".
От Ford вече обявиха, че подготвят цяло семейство хибридни автомобили, включително такива, които се зареждат в електрическата мрежа. От 2011 година компанията предлага и напълно електрическа версия на Focus, която в САЩ стартира от 29 170 долара. Моделът разполага със 145 к.с. и може да измине с напълно заредени батерии около 130 км.
За сравнение, най-достъпната Tesla Model S струва 71 070 долара в САЩ. Моделът разполага с 380 к.с. и има автономен пробег от над 320 км.
Изпълнителният директор на Ford потвърди също така, че компанията му не се интересува от закупуването на Tesla. По-рано се появиха спекулации, че Ford и GM се съревновават за придобиването на базирания в Калифорния производител на електромобили.
Що се касае до автономните автомобили, те все още са забранени за използване в повечето страни, включително в САЩ. Великобритания обаче ще даде зелена светлина на самоуправляващите се возила още от началото на 2015 година.
"За да бъдем сигурни в колите, които не се нуждаят от шофьори, ние първо трябва да подобрим настоящите технологии за подпомагане на водача и да ги направим по-надежди, по-всеобхватни и по-достъпни. Но това изисква време", смята Марк Фийлдс.
Развитието на автомобилните технологии следете в Automedia.bg
Има обаче производители, които искат да направят новите технологии достъпни за по-широк кръг от клиенти. Сред тях е американската Ford, чийто изпълнителен директор Марк Фийлдс обяви пред изданието, че компанията му "създава "Tesla" за масите".
"Ясно е, че имаме възможността да създаваме електрически превозни средства. В момента Ford е класирана на второ място по продажби сред електрическите автомобили и вече пусна своя нов Focus, който бе признат за най-икономичната компактна кола на пазара в САЩ", заяви Фийлдс.
И продължи: "Компанията Tesla свърши много за налагането на електрическите автомобили в съзнанието на американския народ. Но тя се цели само в най-платежоспособните потребители. Нашият подход е различен. Ние искаме да направим тези коли достъпни за масите".
От Ford вече обявиха, че подготвят цяло семейство хибридни автомобили, включително такива, които се зареждат в електрическата мрежа. От 2011 година компанията предлага и напълно електрическа версия на Focus, която в САЩ стартира от 29 170 долара. Моделът разполага със 145 к.с. и може да измине с напълно заредени батерии около 130 км.
За сравнение, най-достъпната Tesla Model S струва 71 070 долара в САЩ. Моделът разполага с 380 к.с. и има автономен пробег от над 320 км.
Изпълнителният директор на Ford потвърди също така, че компанията му не се интересува от закупуването на Tesla. По-рано се появиха спекулации, че Ford и GM се съревновават за придобиването на базирания в Калифорния производител на електромобили.
Що се касае до автономните автомобили, те все още са забранени за използване в повечето страни, включително в САЩ. Великобритания обаче ще даде зелена светлина на самоуправляващите се возила още от началото на 2015 година.
"За да бъдем сигурни в колите, които не се нуждаят от шофьори, ние първо трябва да подобрим настоящите технологии за подпомагане на водача и да ги направим по-надежди, по-всеобхватни и по-достъпни. Но това изисква време", смята Марк Фийлдс.
Развитието на автомобилните технологии следете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО