Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles Серджо Маркионе съобщи, че първичното публично предлагане (initial public offering, IPO) на Ferrari ще се отложи за четвъртото тримесечие на 2015 г. поради технически причини, пише MarketWatch.
Първият възможен ден за IPO-то е 13 октомври 2015 г., разкри шефът на автомобилната компания. Листването, обявено през 2014 г., първоначално трябваше да се осъществи през юни преди да бъде отложено за третото тримесечие на тази година.
„Адвокатите ме посъветваха да изчакам, докато не мине година от сливането от 12 октомври 2014 г., което създаде FiatChrysler“, коментира Маркионе. Той не поясни защо компанията не е взела предвид този проблем, когато обяви предходната дата за предлагането на акциите.
Fiat Chrysler възнамерява да продаде 10% от Ferrari чрез IPO и да разпредели 80-те процента, които притежава в производителя на луксозни коли, на акционерите. Отделянето все още е насрочено за началото на следващата година, но предлагането на акциите се отлага за четвъртото тримесечие.
Акциите на Fiat Chrysler поскъпнаха значително след новините за листването и разпределянето на останалите акции сред бъдещите акционери. Анализаторите смятат, че стойността на Ferarri може да бъде от 4 млрд. евро до над 10 млрд. евро.
Маркионе, който призовава за нуждата от сливания в автомобилната индустрия с цел намаляване на разходите за разработки, заяви още, че ако започне „консолидационен процес“ и бъде помолен да остане, той може да продължи да управлява и след заложената от него 2018 г. като година за пенсиониране.
Според 62-годишния Маркионе отлагането не е свързано с желанието на Fiat Chrysler да намери кандидат за сливане през това време.
Наскоро председателят на Борда на Fiat Chrysler Джон Елкън потвърди, че компанията е предложила на General Motors Co. да се слеят, но детройтската компания е отхвърлила офертата. По думите на Елкън Fiat Chrysler е осъществил контакт с други конкуренти, въпреки че не разкри повече детайли.
Маркионе каза, че Fiat Chrysler се е свързала със своя китайски партньор Guangzhou Automobile Industry Group Co., за да бъде обсъдена темата с консолидацията, но разкри, че сделка там едва ли предстои, защото няма много възможности за спестяване на разходи.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време