Спадът в цената на акциите на VW през последните месеци се отразява негативно на резултатите на Porsche Holding.
През първото полугодие печалбата след данъци и такси спада до 1,65 млрд. евро, докато година по-рано е била на стойност 1,74 млрд. евро, обяви базираният в Щутгарт Porsche Automobil Holding SE. Porsche Holding държи мажоритарен дял във Volkswagen, като участието е „отговорно“ за по-голямата част от печалбата.
Книжата на VW загубиха от средата на март около една четвърт от стойността си. Първоначално на курсовете се отрази спорът за властта между изпълнителния директор на производителя Мартин Винтеркорн и вече подалия оставка директор на Надзорния съвет Фердинанд Пиех, а след това концернът бе изправен пред затруднения заради слабия пазар в Китай.
Въпреки това Porsche SE продължава да очаква за цялата година печалба в диапазона между 2,8 до 3,8 млрд. евор.
Концернът продължава да разполага с нетна ликвидност в размер на 2,07 млрд. евро – заради плащания на данъци и лихви малко по-ниско ниво от края на 2014 г., когато бе в размер на 2,27 млрд. евро. В края на годината се очаква сумата да е в диапазона между 1,7 и 2,3 млрд. евро – в зависимост от това дали след влизането си в Inrix, водещ световен доставчик на информация за трафика в реално време, Porsche ще осъществи още придобивания.
Декларираната цел на Porsche Holding е да инвестира средствата си "по веригата на автомобилната стойност" и така да действа като автомобилен холдинг.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка