Над 4,13 млн. превозни средства са регистрирани в България към месец юли 2016 г., става ясно от статистиката на МВР за автомобилния парк в страната. Данните, които за дълъг период от време не бяха общодостъпни, предоставят информация за възрастта на автомобилите в страната, за вида гориво, което използват, както и за най-предпочитаните марки.
Най-многобройни са превозните средства на възраст над 20 г. - почти 1,8 млн. Най-малко пък са машините на възраст до 5 години - малко над 155 хил.
Превозните средства на възраст между 15 и 20 г. са 1,15 млн., тези между 11-15 г. - почти 677 500, а колите, които са регистрирани за първи път преди между 6 и 10 г - почти 353 хил.
Най-предпочитаното в България гориво е бензинът, става ясно от данните. Автомобилите с такъв двигател са над 1,85 млн. Дизеловите коли са почти 1,64 млн., а регистрираните в КАТ бензинови автомобили с газова уредба - 63 617.
Електрическите леки коли са едва 217, бензин-електрическите хибриди - 1 862, а дизел-електрическите хибриди - 58.
Въпреки че кара предимно стари коли, българинът предпочита луксозните марки, разкрива статистиката. Регистрираните у нас автомобили Mercedes-Benz са 296 719, а Audi и BMW съответно - 178 038 и 158 625.
Най-многобройни в България са колите с марка VW - 518 033, следвани от Opel с 458 023. Сред другите популярни у нас марки попадат Ford (279 362), Renault (265 473), Peugeot (195 270), Fiat (156 740), ВАЗ (136 247), Citroеn (108 664), Toyota (93 590).
Подреждането по марки при автомобилите на възраст от 0 до 5 г. е оглавено от Dacia с 12 466 регистрирани коли. Следват Toyota (10 504) и VW (10 127), а с малка разлика след това в класацията се подреждат Renault (8 868), Skoda (8 174), Ford (8 155), Peugeot (8 051) и Opel (5 097). Марката Great Wall, която има завод за сглобяване у нас, е регистрирала 3 324 коли на възраст до 5 г.
В категорията 0-5 години на луксозния сегмент лидер е Mercedes-Benz със 7 806 регистрации. Второто място е за BMW (5 246), а третото за Audi (4 028).
Още новини с автомобилна тематика - в Automeda.bg
Най-многобройни в България са колите над 20 г.
Българинът предпочита бензинови автомобили, германските брандове са най-популярни
12:09 | 22.07.16 г. 4
Автокъща в района на Горубляне, София. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Вашингтон: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
-
Рискуват ли потребителите при пазаруване с чатбот?
-
Мерц предотврат крах на правителството с одобрение на закона за пенсиите
-
Капацитетът за възобновяема енергия в Китай расте трикратно за последните пет години
-
Финансовият директор на "Фантастико": Най-голямото предизвикателство ще е преходният период към еврото
-
ЕК глобява платформата X със 120 млн. евро заради нарушаване на правилата за прозрачност
-
За една година 91 души са станали милиардери чрез наследство
-
ЕК преразглежда митата върху вноса на изградени в Китай електромобили на Volkswagen
-
Германия е най-големият потребител на газ в ЕС, но не е най-зависима от вноса му
-
Поведението на златото може да сигнализира не балон, а промяна в парадигмата
-
Акциите на "китайската Nvidia" поскъпнаха с над 400% след IPO-то ѝ за 1,1 млрд. долара
-
Цената на биткойна е с 30% надолу от рекордния си връх и това е напълно нормално
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Тихомир Тошев: Около 25% от кредитополучателите дават половината от дохода си за покупка на жилище
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
През следващите години кафето от Бразилия може да има по-различен вкус
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Мерц предотврат крах на правителството с одобрение на закона за пенсиите
-
Поведението на златото може да сигнализира не балон, а промяна в парадигмата
-
Без увеличаване на данък дивидент и на осигурителните вноски - правителството внася проектобюджета в понеделник
-
Пазарите в Азиатско-Тихоокеанския регион изпратиха седмицата разнопосочно
-
С над 2 млрд. лв. повече са разходите за пенсии към октомври спрямо миналата година
1 -
Цената на биткойна е с 30% надолу от рекордния си връх и това е напълно нормално
3


Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
преди 9 години ако няма смог над магистралите, то няма да има и доставки на храни, стоки... и т.н., защото, ако не си видял, то стоките се доставят с камиони. А ако стане 15 лв литъра, то си сметни, колко ще ти струва един хляб, един кг домати, един велосипед дори и др.! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Е то и аз искам не само да забранят регистрация на коли над 5г, но и да направят бензина по 15 лева, че да не ми се пречкат разни по пътищата, ама няма - бюджет трябвало да пълнят от акцизи. А ако случайно пък това стане - даже бих си карал колелото, вместо да се качвам на кола за щяло и нещяло, защото няма да го има тоя смог по магистралите. Но пък - държавата няма да пълни от акциз, съответно няма да има какво да гушат и крадНаТ. Всичко е свързано :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Крайно време е да се забранят за първа пегистрация автомобилите над 5 години, това е моя извод, както, че и масово българина лъже - само 63 хил. автомобила на газ, моля ви. А за типа гориво ми се губят 1 млн. автомобила, предполагам е техническа грешка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Просто данни хвърлени ей така - а какви са изводите? Например - българинът кара предимно стари луксозни марки, ок . Какво значи това - българинът обича лукса или българинът обича антиките? А истината е една - карат се стари коли, но луксозни, защото са по-качествено направени и издържат повече от нелуксозните си наборчета. За нови коли от завода не може да се помисли, едно че са доста скъпи за средния човек, друго, че влекат нови разходи със себе си като застраховки и трето - не е ясно коя какво прасе е - рискът да се попадне на трошлива кола дори от реномираните марки е доста голям. Просто съвременните автомобили се правят с идеята да издържат само и единствено до гаранционния си срок и след това отидат на бунището. Това със старите коли е един от триковете на българина да остане над повърхността. Но моите наблюдения са , че и доста хора в Европа го практикуват. Примерно немецът кара дори и по-стара от 15 години кола, стига да е технически изправна и да не му носи допълнителен разход отговор Сигнализирай за неуместен коментар