Автомобили на обща стойност 12 млн. лева ще бъдат представени по време на автосалон София 2017, който ще бъде открит на 14 октомври. Това стана ясно по време на пресконференция на организаторите – Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).
В шестте зали на Интер Експо Център ще има коли с обща мощност от 40 хил. конски сили. Рекорден брой нови модели ще бъдат показани за първи път в България – през тази година сред експонатите ще има и някои от най-актуалните мотоциклети.
Рекорди са постигнати още преди откриването на изложението - с 65 фирми участници и над 300 експоната. Общата изложбена площ ще бъде над 14 хил. кв. метра, което е два пъти над площта на изложението през 2011 година.
Рекорд има и по отношение на предоставяните за тест драйв модели – 83 автомобила и мотоциклети. В Европа единствено изложението, което ще се проведе през декември в италианския град Болоня, ще предостави повече възможности за тест драйв.
Организаторите подчертаха и нуждата от бърза промяна на автомобилния парк в България. Средната възраст на превозните средства у нас е все още над 18 години, заяви Александър Миланов, председател на Управителния съвет на ААП. По данни на МВР под 5% от автопарка в страната са автомобили до 5-годишна възраст. 69% са колите на възраст над 15 години.
Браншовото сдружение съобщи още, че в страната ни има регистрирани около 500 чисто електрически автомобила, а заедно с хибридите броят им е 2 хил. От Асоциацията са предприели редица срещи с властите и са предложили въвеждането на субсидии за покупка на коли с алтернативно движение.
Идеята е на фона на все още високите цени на електрическите автомобили субсидиите да варират в диапазона между 2,5 хил. евро за плъг-ин автомобили и 5 хил. евро за напълно електрически автомобили, коментира пред Investor.bg Татяна Груева, изп. директор на Асоциацията. По думите ѝ обаче, поне засега, от финансовото министерство няма изявено желание за въвеждането на подобна мярка.
За сравнение - в Румъния от тази година властите подпомагат преминаването към електрическа мобилност със субсидии в размер на 4,4 хил. евро за хибридни и 10 хил. евро за изцяло електрически автомобили.
Отскоро собствениците на електрическите автомобили у нас все пак са освободени от данъка за автомобила си, а в някои от големите градове не плащат за паркиране в синя и зелена зона.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
преди 8 години Тогава е логично София да е най-мръсната ЕС столица. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години За сравнение - в Румъния произвеждат електрически автомобили, което дава повод за субсидиране. Всяка една субсидия за внос на какъвто и да е било автомобил не е логично. отговор Сигнализирай за неуместен коментар