Германският производител Porsche публикува на своя сайт интервю с вицепрезидента и финансов директор на компанията Лутц Мешке. В него топ-мениджърът разкри любопитни подробности за това какви технологии и допълнителни опции ще получат автомобилите на марката в близките няколко години, информира Automedia.bg.
Мешке е категоричен, че Porsche ще бъде една от последните компании в света, която ще постави системи за автономно придвижване в своите автомобили. Същото нещо преди време обявиха и от друг производител, който е част от концерна Volkswagen Group – производителя на спортни коли Lamborghini.
„Няма шанс да се откажем от педали и волана в колите ни, тоест да създадем модели с пето ниво на автономност. Това не означава обаче, че се отказваме от новите технологии. Системи като асистент за придвижване в задръстванията и функцията за автоматично паркиране ще влязат в стандартното оборудване на нашите модели, при това съвсем скоро”, обясни Мешке.
Вицепрезидентът на Porsche допълни, че очаква компанията да направи огромен пробив в края на десетилетието, когато ще бъде представен спортният електромобил Mission E. Заедно с него собствениците му ще получат и редица допълнителни услуги и системи, като целта е те да станат допълнителен източник на средства за компанията.
На първо място това ще бъде възможността системите на автомобили да се обновяват „по въздуха”, тоест от разстояние. Подобна технология в момента предлагат електромобилите на Tesla. Това ще позволи на собственика на колата на Porsche да разблокира допълнителна мощност на силовия си агрегат, когато се намира на писта. Или пък да поучи по-мощно осветление, ако се готви да тръгне на път през нощта.
Една от новостите ще стане система, която Пешке определи като „функция Марк Уебър”. Както е известно, бившият състезател от Формула 1 е пилот на заводския тим на компанията и посланник на марката по света. Новата функция, носеща неговото име, предсталява автопилот за писта, помагащ на водача да държи идеалната траектория и да осигурява идеално ускорение и спиране в завоите.
В случая водачът ще управлява сам автомобила, но системата ще му подсказва какво да направи. С други думи, това ще е нещо като виртуален треньор, като ще може да се се избере маниера на пилотиране не само на Марк Уебър, но и на легендарния рали-пилот Валтер Рьол, който от години работи за Porsche.
Според Лутц Мешке, подобно използване на автопилот не само не противоречи на философията на Porsche, но и открива огромни възможности пред компанията. Той е категоричен, че клиентите безусловно биха платили за новата фукция, която ще струва четирицифрена сума в евро. В Германия тази услуга се предлага от началото та есента, като се казва Porsche Shield.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 8 години То оставаше и такива марки да правят автономни коли. Човек си купува "Порше" да се кефи на управлението и поведението на такъв автомобил. Ако може. Ако иска просто да се вози бързо, се качва на самолета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години евтин рекламен трик :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар