Ръководството на Volkswagen Group очаква стратегическото партньорство с Ford Motor Co. да бъде напълно равнопоставено, като да донесе еднакви ползи и на двата производителя. Това няма да се промени и въпреки факта, че германците произвеждат и продават два пъти повече автомобили от американския си конкурент.
Двата производителя още през юни обявиха, че обмислят създаването на съюз за развитие и производство, който ще включва леки транспортни средстда и ще укрепи цялостната конкуретноспособност на компаниите. Според новия шеф на отдела за лекотоварни автомобили във Volkswagen – Томас Седран, предстоящата сделка ще гарантира, че двете страни ще се възползват еднакво.
„Когато финализираме този алианс, той ще бъде напълно балансиран. Няма да има старши или младши партньор в него. Двете компании ще си сътрудничат и ще извличат еднакви ползи. Може да има години, в които да се появи разлика в обема на произвежданата продукция, но общата сума ще бъде еднаква”, обясни пред Automotive News Europe Седран, който е в основата на проекта за създаване на подобен съюз.
От гледна точка на числата Volkswagen доминира над Ford. През 2017 г. групата е продала 10,7 млн. нови автомобила в цял свят, като отчита приходи от 268 млрд. долара. На свой ред Ford записа 6,6 млн. нови автомобила и приходи за 156 млрд. долара Именно подобни несъответствия провалиха подобни съюзи в миналото. Пример за това е сътрудничеството между Volkswagen и Suzuki, което струва доста на японците, преди те да успеят да си върнат 20-те процента от акциите, продадени на германците.
В момента пазарната капитализация на Volkswagen е два пъти по-висока от тази на Ford. Германците обаче вярват, че в средносрочен план сделката ще генерира 464 млн. долара годишна брутна печалба за двете страни, като първоначално усилията ще бъдат съсредоточени въху разработката на леки товарни превозни средства като ванове и малки камиони.
Какви проекти планират двете компании в рамките на сътрудничеството - четете в Automedia.bg


По примера на София и Пловдив: И Варна забранява старите коли
Ужас! Сперма, предаваща генетично рак, е използвана за зачеването на почти 200 деца в Европа
Музикалното училище във Варна отбелязва 150 години от рождението на своя патрон с празничен концерт
Безопасността на корабоплаването обсъждат експерти в Бургас
Окошариха жител на Карнобат, обрал строителен обект във Варна
ЕС постигна споразумение за намаляване на парниковите емисии с 90% до 2040 г.
Акциите на ядрените фирми поскъпнаха с $566 млрд., а ралито далеч не е приключило
Австралия социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Австралия забрани социални мрежи за тийнейджъри, част 2
Внедряването на AI на Уолстрийт ще доведе до бум в наемането на кадри
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
Сервиз, гуми, застраховка – как да планираме годишния авто бюджет?
Загряване на спирачките през зимата – мит или реалност
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Opel Astra получи малки, но важни промени
Какъв е прочитът на бизнеса за новата версия на бюджета?
Общинските съветници от ИТН - Свищов подадоха оставка
Строят съдебна зала за над 2000 души за делото за корупция в Истанбул
Задържаха мъж, многократно пребивал, душил, и опитал да убие приятелката си
30 км достигна опашката от тирове пред ГКПП "Капитан Андреево"