Германският производител Daimler обяви, че оперативната му печалба в края на годината ще спадне поне с 10%, като това е второто подобно предупреждение за тази година. Според изявлението на концерна причините за това са „правителствените процедури за ограничаване на дизеловите автомобили в някои региони”.
От Daimler предупреждават инвеститорите си, че очакват приходите през тази година да бъдат значително под миналогодишните. Това ще засегне най-вече Mercedes-Benz Cars, чиито автомобили продължават да се радват на високо търсене от страна на клиентите, но различните регулаторни и съдебни решения за ограничение на дизеловите двигатели оказват сериозно влияние.
Концернът ще загуби около 400 млн. евро заради решение на Европейския съд за забрана на стария хладилен агент R134a, който се използва в климатиците на автомобилите на Mercedes-Benz. Освен това Daimler се разследва заради нивата на вредни емисии на дизеловите си двигатели в Европа и в САЩ. На всичко отгоре главният изпълнителен директор на концерна Дитер Цетче обяви, че ще се оттегли от поста си през 2019 г., което също се отрази на цената на акциите на Daimler.
Предупреждението за намаляване на печалбата идва на фона на конфликта между германското правителство и производителите на автомобили, които са принудени да правят огромни разходи за поставяне на нови системи за пречистване на дизеловите двигатели, както и за ремонт на старите. През май прокуратурата в Щутгарт претърси офисите на Daimler заради съмнения за използване на софтуер за манипулиране на дизеловите мотори, като разследването продължава и в момента.
Какви са конкретните цифри за очакваното представяне на компанията вижте в продължението на материала в Automedia.bg.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 7 години Нали акцията на Даймлер беше много подценена, а се оказва, че даже е силно надценена? Очевидно през 2017 бяхме бяхме в пика на кредитен балон за покупка на автомобили в САЩ и сега балонът издиша яко и ръстът изчезна и няма да се върне скоро... Даймлер скоро няма да се възстанови поне в следващото десетилетие и акцията навлиза в дълъг и труден мечи пазар... Който продаде в дъното на мечия пазар чакайки тенденцията да се обърне ще реализира най-големите загуби... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години При тоя малък марж си е абсолютен СРИВ. Това би означавало, че не си изкарал и една стотинка за цяла година, ако държиш акции на тия германски ***. Перспективата е по-лоша за идната година! Трябва да си ***, ако не продаваш СЕГА!:)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар