За първи път от десет години общият оборот през първото тримесечие на 16-те най-големи автомобилни компании в света е намалял с 0,6% на годишна основа, или с около 2,5 млрд. евро, като достига 412 млрд. евро, пише френският вестник Les Echos.
„Това от една страна се изразява в спиране на растежа на оборота в сектора за периода, а от друга, в продължаването на инвестициите в търсене на развитие на технологиите, изисквани от властите и потребителите“, коментира Жан-Франсоа Белорже от консултантската компания Ernst&Young (EY), отговарящ за автомобилния сектор.
Въз основа на четирите индикатора, следени от компанията – оборот, резултати преди облагането с данъци, брой продадени автомобили и резултати след облагането с данъци, три автомобилни компании се открояват сред останалите. Както и през 2018 г. Toyota попада в топ три по всички показатели през първото тримесечие на 2019 г. Японският концерн изпреварва Volkswagen, която излиза от топ три по показателя за рентабилност, и Daimler, която изпада от подиума по брой продадени автомобили.
Както и през 2018 г. General Motors попада в топ три само по брой продадени коли. Suzuki, която постигна най-добрия си оборот през миналата година, заема трето място в глобалната класация по този показател през първото тримесечие, а лидер е Daimler, следвана от Toyota.
Френските автомобилни компании PSA и Renault заемат съответно 11 и 12-о място по оборот в общата класация и постигат най-силен растеж на продадените автомобили на китайския, европейския и световния пазар.
Средното равнище на рентабилност на най-големите автомобилни компании в света е достигнало 4,6% спрямо 6,5% година по-рано. Въпреки че всички концерни отбелязват спад на рентабилността, понижението е най-голямо при американските компании.
Общите резултати на автомобилните компании са се върнали на равнището си от 2012 г. от 18 млрд. евро. „Пикът беше достигнат през 2017 г. с повишение от 232% спрямо 2010 г. до 25 млрд. евро“, отбелязват авторите на изследването.
За разлика от 2018 г., когато PSA беше единствената голяма автомобилна компания, чиято борсова капитализация се повиши, през първото тримесечие на тази година това се отнася за девет концерна. Ford отбелязва най-силен ръст с 35%. В абсолютни изражения Toyota доминира сектора с борсова капитализация от 168 млрд. евро. Далеч на второ място е Volkswagen с „едва“ 82 млрд. евро.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?