Люксембург е била страната с най-много пътнически автомобили на 1000 души население в ЕС през 2017 г. с 670 коли, сочат данни на европейската статистическа служба Евростат.
Броят обаче може да е бил повлиян от трансграничните служители, които използват служебни автомобили, регистрирани в страната, уточнява статистическата служба. След Люксембург се нарежда Италия с 625 коли на 1000 души население, Финландия с 617, Малта с 613 и Кипър с 609.
На другия полюс е Румъния с 261 коли на 1000 души население по данни от 2015 г. Следват Унгария, Латвия и Хърватия, а България е на пето място по най-малък брой автомобили на 1000 души с малко под 400, сочат данните на Евростат.
През 2017 г. най-голям брой регистрирани автомобили е имало в Германия с 46 млн., следвана от Италия с 37 млн. по данни от 2016 г., и Франция с 32 млн.
В България са регистрирани 2,7 млн. коли, което съставлява спад от 4,8% за периода между 2013 и 2017 г. Най-силен ръст през периода на регистрираните автомобили е отчетен в Словакия с 18%, следвана от Чехия и Португалия с по 17% и Естония с 15%.
Въпреки ръста през миналите години пътническите коли, задвижвани с алтернативни горива, включително хибридни автомобили, са имали съвсем малък дял от общия брой пътнически коли в ЕС през 2017 г. Най-висок е бил делът на новорегистрираните коли, задвижвани с алтернативни горива, в Полша (8,7%) и Италия (8,2%). В същото време в над десет страни членки, за които са налични данни, регистрираните нови пътнически коли, използващи алтернативни горива, са били под 2% от общия брой регистрации преди две години.
През 2017 г. най-голям дял на задвижваните с бензин автомобили сред новорегистрираните коли е отчетен в Холандия (80%), Естония (74,8%) и Финландия (68,7%). Най-голям дял на дизеловите автомобили сред новите пътнически коли е регистриран в Хърватия (76,1%), Литва (68,5%) и Румъния (67,3%).
В 14 от 24-те страни членки, за които има информация, мнозинството пътнически коли са били задвижвани от бензинов двигател през 2017 г. Десетте страни, в които дизеловите коли са преобладавали над бензиновите, са били Франция, Литва, Люксембург, Белгия, Испания, Австрия, Латвия, Португалия, Ирландия и Хърватия.
Редица страни членки са регистрирали голям дял от „стари пътнически коли“ (от 20 години нагоре) през 2017 г. Най-висок е бил делът на старите коли в Полша (35,2%), следвана от Естония с 28,7% и Финландия с 23,7%. За сметка на това делът на „младите“ автомобили (на по-малко от две годни) е бил най-голям в Ирландия с 27,5%, следвана от Люксембург с 24% и Дания с 23,6%.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?