Германският автомобилен концерн Daimler AG планира да свие разходите като намали съществено броя на служителите в своето звено Mercedes-Benz. По този начин компанията ще даде по-силен тласък на своята трансформация от производител на коли с двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства и автономни автомобили, съобщава Bloomberg.
Намаляването на работните места е насочено към спестяване на повече от 1 млрд. евро (1,1млрд. долара) до края на 2022 г., заяви Daimler в четвъртък.
Базираната в Щутгарт компания планира да премахне 10% от мениджърските позиции като част от усилията за подобряване на финансовите резултати. Акциите на концерна поевтиняват с над 3% минути след 12:30 ч. българско време.
Новият изпълнителен директор на дружеството Ола Калениус е подложен на сериозен натиск относно изготвянето на стратегия за възраждане на приходите, като в същото време се гарантира, че Daimler няма да изгуби своите технологични предимства.
Скъпоструващият преход към електрически превозни средства, заедно с проблемите около емисиите при дизеловите двигатели, принуди Mercedes да понижи прогнозите си за маржа на печалбата преди лихви и данъци (EBIT) до 3% от 5% за 2019 г. На фона на вялото глобално търсене Daimler може да намали разходите и да върне към печалба Mercedes до диапазона от 8% до 10%.
Пътят до там ще бъде дълъг. Игнорирайки спадът около търговските войни, Daimler се е насочила към оперативна печалба от поне 4% през следващата година и 6% през 2022 г. Звеното за камиони също е насочено към възвръщаемост при продажбите от над 5% през 2020 г. и 7% през 2022 година.
Bloomberg представя и акцентите на стратегията:
- за да се засили свободният паричен поток, инвестициите в имоти, машини и съоръжения, както и в научни изследвания и разработки ще бъдат ограничени до нивата от 2019 г. и ще бъдат намалени в средносрочен план;
- Daimler да даде приоритет на инвестициите с цел поддържане на нетната ликвидност от над 10 млрд. евро;
- звеното за камиони, действащо в Европа, ще намали променливите разходи с 250 млн. евро и разходите за персонал с 300 млн. евро до края на 2022 г.;
- отделът на Daimler за услуги за мобилност ще противодейства на по-високите регулаторни изисквания за капитал с мерки за ефективност и цифровизация.
„Daimler спешно трябва да се отдалечи от инвестиционната си философия да стреля хаотично и към съществено по-фокусирано, изострено разпределение на средствата си“, посочва Арнд Елингорст, анализатор в Evercore ISI.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски