Електрическите превозни средства стават все по-популярни в Норвегия: Почти всеки втори автомобил, продаден в северната страна през миналата година, е имал електрическо задвижване. По-специално автомобилите на Tesla са добре приети от потребителите. Но през 2020 г. американската група ще се изправи пред нова конкуренция.
42,4 процента от всички нови коли, продадени през 2019 г., са били електрически автомобили, съобщи в петък Норвежката пътна асоциация. Година по-рано делът им бе 31%, а през 2013 г. - 5,5 процента. Норвегия промотира електрическите автомобили с многобройни стимули за потребителите.
За сравнение: В Германия, икономическият двигател на ЕС, пазарният дял на автомобилите с всички алтернативни задвижвания се очаква да бъде 8,5 процента през 2019 г., съобщи Асоциацията на международните производители на автомобили (VDIK) през декември.
Норвегия вече е най-големият в света приемчик на електрически автомобили на глава от населението благодарение на щедрите стимули, като пълно освобождаване от данъци. Страната - също така и най-големият производител на петрол и газ в Западна Европа, обяви, че след 2025 г. забранява за продажба превозни средства с двигатели с вътрешно горене.
Най-продаваното превозно средство в Норвегия през 2019 г. беше Model 3 на Tesla. Но пазарът привлича конкуренти: Според редица вносители Volkswagen планира да пусне там нови електрически модели през настоящата година.
Volkswagen остава най-продаваната марка през 2019 г., но изпреварва Tesla само с около 150 автомобила, каза Оивинд Солберг Торсен, ръководител на Пътната федерация в презентация в интернет. Двете марки заедно представляват около 13% от общите продажби на нови автомобили - 142 381.
Делът на електрическите автомобили може да достигне около 50% през 2020 г., заяви Солберг Торсен по време на презентацията, цитиран от Bloomberg.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
преди 5 години Преди две години бях в Норвегия в един от големите градове. Наистина се караха много коли на ТЕСЛА и имаше колонки за зареждане навсякъде из града. Имаше и таксита ТЕСЛА. Нищо чудно до 2025 да карат само електрички. Все пак имат много пари които трябва да ги инвестират някъде. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години "обезценката на електролите..." ... поне отвори мобиле.бг , виж цените , сравни ги с други , и пак пиши за бърза обезценка ... за батерии от първите поколения си прав . но за по-новите ама въобще не си наясно с темпа на деградация . има си определени правила на употреба , спазваш ли ги ти , гарантират половин милион километра и отгоре . по мрежата е пълно вече с информация за електрически коли с по над милион километра пробег какво им се слува , или по-скоро колко малко неща им се случват касаещи сервиз ... тази опорка за батерията и бързата обезценка е куца , махни я от списъка ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Докато дойде време за смяна на батериите, първо, електромобилът вече ще си е изплатил парите само от икономия на гориво, второ, цените на батериите ще са паднали наполовина и трето, собственикът на колата вече няма да е норвежец, а източноевропеец. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Много любопитно след няколко години какво ще правят с тези коли като дойде ред да сменят батериите, обезценката на електролите е осезаема само за броени години, всичко зависи от състоянието на батерията, другото не в важно отговор Сигнализирай за неуместен коментар