Заплатите на ръководителите на 30 компании, включени в германския индекс DAX, за 2019 г. са намалели за втори път. В сравнение с 2018 г. топ-мениджърите са получили средно с 0,3% по-малко, съобщава Германската асоциация за защита на ценните книжа (DSW), цитирана от Automedia.bg.
Това обаче едва ли е повод за притеснение, тъй като тяхната средна заплата е 3,4 млн. евро годишно, съобщава изданието Аutomobil-industrie.vogel.de.
Изчисленията показват, че заплатата на членовете на Борда на директорите на големи автомобилни компании е средно около 49 пъти по-висока от тази на обикновените служители. Според данните на DSW, Volkswagen изплатила на своите директори средно около 5,7 млн. евро за 2019 г.
В същото време, редови работник взима 66 000 евро, което означава, че топ-мениджърите във Волфсбург получава 86 пъти повече.
Трябва да се уточни, че доходът от 66 000 евро на година е среден за служители, заети непосредствено с производството. При тях разликите също не са малки, като ръководителите на отделните звена, напълно разбираемо, получават повече от обикновените работници.
В компанията Cоntinental, например, разликата между топ-мениджърите и редовите сътрудници, също е над средната за индустрията. През миналата година членовете на Съвета на директорите на доставчика на оборудване с заработили средно с 2,57 млн. евро по-малко от останалите топ-мениджъри в списъка на DAX. Въпреки това, и тази сума е 55 пъти по-висока от годишната заплата на обикновен работник в Continental – 49 000 евро.
На свой ред, ръководителите на Daimler получават средно по 3,36 млн. евро като заплата. По данни на DSW, това е с 44 пъти повече от дохода на редови служител в концерна. При конкурента BMW шефовете взимат поне 3,7 млн. евро, което е с 37 пъти повече от средния доход на работниците в концерна (99 000 евро).
Продължението на материала четете на сайта на Automedia.bg.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
преди 5 години Ами, ако не печелеха значително повече, кой щеше да иска да стане шеф? Само някакви сдyxани кариеристи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години 49 пъти повече е нищо в сравнение със САЩ, където тези пъти стигат и до 10 000... отговор Сигнализирай за неуместен коментар