Потенциалът за развитие на водорода като автомобилно гориво е твърде надценен, смятат от Volkswagen. Гигантът влезе в спор по темата с германската Асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която активно лобира за развитие на водородните горивни клетки.
Ябълката на раздора е националният план за насърчаване на електрическата мобилност, който трябваше да създаде конкуренция между водородното задвижане и електромобилите с батерии (BEV). Браншовата организация обаче отхвърли плана в този вариант и настоя да има специални субсидии за водорода.
Това на практика ще извади сегашните електромобили от обхвата на правителственото подпомагане. Volkswagen, който инвестира десетки милиарди в преминаването към BEV, реагира остро и нарече насърчаването на водорода "безсмислица" и "лоша употреба на чистата енергия".
В изявлението на концерна, публикувано от T&E, се казва, че "така нареченият потенциал на тези алтернативни течни горива (втечнен водород и биогорива, б. ред.) е... много силно надценен", и освен това те са "сложни, обвързани с големи разходи, не много допринасящи в борбата срещу климатичните промени и с ниска ефективност".
Междувременно главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс заяви, че победата на демократа Джо Байдън в президентските избори в САЩ е по-благоприятна за интересите на компанията. "Една демократическа политика от Белия дом ще е повече в тон с нашата глобална стратегия за преход към електрическо задвижване", заяви Дийс в разговор с Bloomberg.
Още новини от света на автомобилите четете на Automedia.bg.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
преди 5 години За енергиен носител водорода може и донякъде да става; но както и писах - той не се "копае" както въглеводородите. Трябва да се ПРОИЗВЕДЕ. Тука е голямата разликата с нафтата. Едното го произвеждаш и влагаш толкова енергия, колкото ще получиш от него + 30 - 40% загуби, а другото си го помпиш от земята. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Тия от VW докато разпрявят глупости, Toyota вече произвежда водородни коли СЕРИЙНО. Който се интересува, може да прочете за Toyota Mirai. Та както изпуснаха влака с хибридите така ще изпуснат и влака с водорода. Откъм сотуер, бих казал, че направо не участват в съзтезанието. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години според мен са си много добре ... вървят си , здрави са , купуват ги и карат доста . от евреопейските автомобили за работни кончета са най-добри . зад тех спокойно оставяш фиатите , рената , пежата , ситроените , волвата ... са каляски не могат да правят , ама и не им трябва . ами късно се усетиха , виж на мерцедес оня мустакатия дето се цепеше , че това с електромобилите било физически невъзможно , го пенсионираха скоропостижно и са правят вече електрички , дали ще наваксат разликата с тесла в скоро време се съмнявам , ама поне отлепиха вече . ще видим какво ще се получи . тия от vw и тесла заговорничат тайно , и отричат публично всичко ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години За сега водорода се очертава единственото решение за тежкотоварните превози - били те камиони, влакове или кораби отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години мислим , че ти убягват разни неща за водородът ... целта е енергиен носител без парникови газове и на цени близки или по-ниски от фосилните ... а не колко точно ще е коефициента на загуба при преобразуване ... това въобще не е водещо ... щото ако влезнем в приказка колко точно използваш от енергията в един ДВГ и едина водородна система да не излезе зайче от там , дори със сегашните технологии ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ... даже и при дизелите изоставаха, когато бяха модерни ... като цяло, нещо куца в тази компания последните десетилития ... вероятно мениджмънта е скапан. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Писал съм го много пъти в този сайт: водорода не съществува в свободно състояние на Земята. За да се произведе посредством електролиза ще изразходиш теоретично толкова електроенергия колкото ще получиш при преобразуването му ток напрмер в горивна клетка. На практика - ще вложиш поне 30 - 40% отгоре поради различните загуби. А горивната клетка е технологичен елемент който има място в космическите апарати и специални приложения но не и в масовия автомобил. Просто е твърде скъпа и претенциозна при работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години нормално е да изрази такова мнение , те са единствените от големите дето немат разработки по темата ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар