Германският производител на луксозни автомобили BMW планира да засили производството на електрически превозни средства, коментира главният изпълнителен директор Оливер Ципсе пред германския всекидневник Augsburger Allgemeine.
„Значително увеличаваме броя на електрическите превозни средства. Между 2021 и 2023 г. ще изградим с четвърт милион повече електрически коли от първоначално планираното“, казва Ципсе пред вестника, според предварителна публикация на откъси от интервюто, цитирани от Ройтерс.
BMW иска приблизително всеки пети автомобил, който продава, да се задвижва от електрически двигател до 2023 г., посочва Ципсе. В момента този дял е 8%.
Мениджърът призовава и за ускоряване разширяването на инфраструктурата за зареждане.
„От днес всяка седмица ще трябва да се въвеждат в действие 15 000 частни и около 1300 обществени пункта за зареждане. За съжаление, ние сме далеч от това“, коментира той.
„Първите стъпки трябва да бъдат направени сега. Стъпка по стъпка. Ето защо ние от BMW сме си поставили много специфични климатични цели до 2030 г. Тогава автомобилите, които разработваме днес, ще са в движение. Искаме да изпълним корпоративната си отговорност за климата и още през 2013 г. поставихме основата за това с електрическия автомобил i3. За нас тази кола означава дългосрочно мислене“, посочва Оливер Ципсе.
По думите му до 2023 г. компанията ще има вече 25 електрически модела, като половината от тях ще са напълно електрически - серия 7, серия 5 или X1 и BMW iX и i4. „MINI също вече е електрически. I3 е и остава пионер в тази офанзива и сега е в осмата си година на производство“, посочва той. „Ще произвеждаме изцяло електрически автомобили във всичките четири германски автомобилни завода още през 2022 г.“, допълва той.
Ципсе посочва, че всеки, който замени старата си кола на възраст 10-15 години и повече, допринася за опазването на климата, тъй като технологиите във всички форми на задвижване са станали много по-добри и по-екологични.
Що се отнася до Tesla, главният изпълнителен директор на BMW посочва, че „това е впечатляващо предприемаческо постижение“. Според него Илон Мъск строи автомобилна фабрика в Германия, защото „именно тук той иска да се възползва от силата и компетентността на нашето автомобилно местоположение“.
„Автомобилите са изключително сложни продукти. За да направите това, имате нужда от висококвалифицирани служители, които той може да намери в тази държава. В Германия често забравяме колко успешни сме като производител на автомобили: В премиум сегмента германските производители имат световен пазарен дял от около 80 процента. Искаме да защитим тази водеща позиция“, коментира Ципсе.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
преди 4 години мани недей да се замисляш, че ще вземе да откриеш че нямаш никакви акции :D ... по добре продай некой от личните ти танкери ! :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Само където има малка подробност, че производството на коли с ДВГ е обвързано с неизпълними емисии. И или произвеждаш елчета или плащаш на конкуренцията... Вече има и година за това 2023. Който няма електрички при това стабилен процент до тогава ще фалира. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Само където има малка подробност, че производството на коли с ДВГ е обвързано с неизпълними емисии. И или произвеждаш елчета или плащаш на конкуренцията... Вече има и година за това 2023. Който няма електрички при това стабилен процент до тогава ще фалира. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Аз сериозно се замислям дали да не продам акциите си в BMW.Няма никакъв смисъл с това да се произвеждат автомобили, които да се продават на загуба и после акционерите да плащат целия "масраф" на зелените лунатици и клиентите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години опита ли вече задната седалка ... : ))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години убави коли са bmw-тата, хем вървят хем помагат за тънката част ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар