Германският автомобилен производител BMW заяви, че ще реконструира своите фабрики в Германия, които ще произвеждат единствено електрически автомобили и нужните за тях компоненти. Производството на превозни средства с двигатели с вътрешно горене ще бъде изместено в заводите в Англия и Австрия като част от мащабната трансформация на автомобилната индустрия към екологични автомобили, съобщава Automotive News Europe.
"До края на 2022 г. всички наши германски фабрики ще произвеждат поне по един изцяло електрически автомобил", заяви Милан Неделкович, член на борда на директорите на BMW, който отговаря за производството.
Заводът на BMW в Мюнхен, Германия, който в момента изгражда 4-, 6-, 8- и 12-цилиндрови двигатели с вътрешно горене, ще бъде преоборудван, за да произвежда електрически превозни средства от следващо поколение с инвестиция от 400 милиона евро до 2026 година.
От BMW посочват, че производството на 8- и 12-цилиндрови двигатели ще се премести от Мюнхен в завода в Хемс Хол, Англия, а други двигатели ще се произвеждат в Щайр, Австрия.
Заводите в Мюнхен, Динголфинг и Регенсбург в германската провинция Бавария, където е базирана централата на BMW, ще получат по-голямата част от инвестициите.
Изцяло електрическият автомобил BMW i4 ще се произвежда в Мюнхен; електрическата версия на автомобилите от 5-та и 7-ма серия ще се произвежда в Динголфинг, докато електрическият X1 ще се сглобява в Регенсбург.
BMW заяви, че размерът на персонала във фабриката му в Динголфинг, произвеждащ електрически задвижващи агрегати, ще се удвои до 2000 работници.
Заводът на BMW в Лайпциг, Германия, ще започне производството на Mini Countryman в две версии – електрическа и конвенционална.
Концернът ще подобри структурата на разходите си с 500 милиона евро до края на годината, посочват още от компанията.
Фабриките по целия свят настояват за инвестиции в производство на автомобили от следващо поколение, тъй като електрическите превозни средства стават все по-популярни сред потребителите.
В сряда Германия представи схема в размер на 3 млрд. евро за насърчаване на развитието на екологичните автомобили, а Великобритания заяви, че ще забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили и микробуси от 2030 година.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари