IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla за малко не е изпълнила целта си да достави 500 хил. коли през 2020 г.

През последното тримесечие на годината компанията е реализирала рекордни доставки

18:31 | 02.01.21 г. 31
<p>
	<em>Снимка: David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Tesla Inc. е доставила рекорден брой автомобили по целия свят през четвъртото тримесечие на 2020 г., но въпреки това не е успяла да постигне целта си от 500 хил. броя за цялата година, предава Bloomberg.

Производителят на електрически автомобили е доставил 180 570 автомобила за периода октомври – декември 2020 г., с което засенчва предишния си рекорд от 139 300 броя през третото тримесечие на 2020 г.

За цялата година доставките достигат 499 550, посочва компанията в изявление. В сравнение с доставените през 2019 г. бройки ръстът е 36%.

Тримесечните данни за доставките се разглеждат като барометър на търсенето както на автомобилите на Tesla, така и на интереса на потребителите към електрическите превозни средства по целия свят. Резултатът показва забележителна година за главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск и неговата компания, която се присъедини към индекса Standard & Poor’s 500 през декември.

Акциите на производителя на електрически автомобили поскъпнаха със 743% през 2020 г., което превърна компанията в най-високо оценената в автомобилната индустрия.

Tesla обяви още, че производството на Model Y в Шанхай е започнало, като доставките се очаква да започнат скоро.

Компанията изгражда два нови завода за сглобяване на превозни средства – един в Берлин с капацитет до 500 хил. автомобила годишно и още един в Остин, щата Тексас, САЩ, в който ще се прави първият пикап на марката. Очаква се производството и в двата завода да започне по-късно през тази година.

Tesla стана известна със своите нишови луксозни модели, но напоследък увеличава производството за масовия пазар, за да отговори на нарастващото търсене на електрически автомобили. През септември например Илон Мъск съобщи, че до 2023 г. планира да пусне в продажба модел автомобил на цена 25 хил. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:28 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

21
rate up comment 1 rate down comment 3
kane
преди 3 години
"съпоставяй каквото искаш и както искаш ... да започнеш през 2012 с 50 ръчно слобявани коли и да го докараш до 500000 на година за 8 години ... :)))"След още 8 години може пак да го докара тесла до 50 ръчни изработени автомобили...през 2030...:)Който продал продал.... И аз имах хиляди в банката на мустака - сега знаеш ли колко имам...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 4 rate down comment 1
kane
преди 3 години
"продадени 500000 единици за $28млрд с печалба $6млрд"До трето тримесечие 2020:Тесла има $8.8 млрд. Продажби и $331 милиона печалба, която идва основно от дарени пари от останалите авто производители.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 4 rate down comment 2
kane
преди 3 години
"а защото вече в премиум сегмента има и други предложения , вече нямат монопол ."Именно с монопола на Тесла се свърши. И отсега нататък вече никога няма да бъде същото. Защо е по скъпа от всички големи взети заедно тогава?Те продават по 30 милиона коли на година, Тесла и 500 000 не може да продаде. Това показва че Тесла е свръх изкупена.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 0 rate down comment 4
kane
преди 3 години
Аз не залагам на губещи каузи. Не съм док Кихот." Има време за всичко и на всичко му идва времето"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 4 rate down comment 2
mrynmryn
преди 3 години
Преди много години (началото на 90-те) имаше една компания Осбърн, правеха компютри, обявиха, че ще пускат нов и съответно спряха да им купуват стария, само че имаха проблеми докато пуснат новия, но старият все така не се купуваше, защото никой не иска нещо старо, когато новият модел УЖ предстои. Та тия сами се затриха.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 6 rate down comment 3
zelka007
преди 3 години
ще ти дам един пример . от работеща автомобилна компания - ford otosan - тези са в турция , имат собствено пристанище даже ... :)))имат 4 съоръжения , няма да ги наричам поточни линии ...едно за 160000 за transitедно за 180000 за customедно за 110000 за courierедно за 15000 за f-max - това са камионитев една от най-силните им години са произвели и доставили 373000 единици , мога и по модели да ти ги дам ама няма значение в момента , за $4,7млрд. с печалба около $270млнправи сметка че са от личните приятели на сюлейманът и ако има някъде някаква привилегия да ползват са я ползвали ... само наличието на собствено пристанище трябва да ти говори нещо , ако вдяваш от икономика ...сега поглеждащ към теслаедно съоръжение за 90000 model S/Xедно съоръжение за 400000 model 3/Y - ще го увеличът на 500000едно съоръжение за 150000 model 3 - ще го увеличът на 200000едно съоръжение за 200000 model Y - почти е готово , но не доставя ощепродадени 500000 единици за $28млрд с печалба $6млрдсъпоставяй каквото искаш и както искаш ... да започнеш през 2012 с 50 ръчно слобявани коли и да го докараш до 500000 на година за 8 години ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 4 rate down comment 5
georgi_shum
преди 3 години
Ти четеш ли или? 10 хил, не 100 :) и са точно 2 % от производството.Акции на Тесла купувам от 2012 та, когато бяха по 50-55:) последните купих октомври 2019та на малко под 380. И преди сплита имах 161 броя :)След сплита сам си сметни :)А за другото - свободен си да ги шортиш и ти :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 4 rate down comment 7
data
преди 3 години
Еалата на Мъск , успя да обърне консервативния автомобилен бранш с главата на доле, че беха го подкарали като СССР на времето - една кола жигули ( една и съща платформа) да я произвеждат 20 г
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 5 rate down comment 4
redcretin
преди 3 години
*** то нищо бем 100 000:)само 1/5 от годишното производство ... кво са. Ти като ще чакаш $2000 за акция, пусна ли калкулатора да видиш капитализация и печалба на акция как са? Опа, тя отрицателна. Няма да успееш да стискаш петилетки, пирамидата вече удари таваня - дано поне успееш нещичко да осребриш ... ако верно имаш 805 парчета, таман мелеонер в левки - на демото :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 6 rate down comment 7
zelka007
преди 3 години
мисля , че бъркаш порядъка човек , това са различни класове автомобили ... как некой дето кара каляски ще слезе на среден клас кола ... несериозно е . среден клас кола с топ оборудване и интериор по никакъв начин не може да стъпи и на малкия пръст на каляска . да , спаднали са продажбите на S и Х , но не заради вътрешен канибализъм , а защото вече в премиум сегмента има и други предложения , вече нямат монопол . каляските не могат да се правят евтино и никога няма да са евтини ... баровците са сметкаджий само когат има да плащат за свършена работа или заплати , никога не правят компромис с личните си вещи ... :))) ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още