Инсталирането на зарядни станции за електрически превозни средства в Япония изостава по темпове от редица страни в Европа, пише Nikkei Asia Review.
Броят на зарядните пунктове в азиатската островна страна достига около 18 000 - или около 60% от броя на бензиностанциите – но тяхното присъствие е слабо изразено в селските райони. Освен това много станции вече не работят заради амортизация.
Мащабното налагане на електромобилите до голяма степен зависи именно от съпътстващата ги инфраструктура. Според Zenrin към март 2020 г. в Япония има около 18 270 обществени зарядни станции, докато броят на бензиностанциите достига 29 600. В същото време страната разполага с едва 160 водородни зарядни пункта.
Според e-Mobility Power, оператор на зарядни станции, в Япония има 18 района, в който не са разположени пунктове. По основните пътни артерии на страната има 60 места без подобна инфраструктура.
Електромобилите обикновено имат по-малък обхват от превозни средства с двигатели с вътрешно горене. В крайна сметка липсата на зарядни станции означава по-малко потребители, желаещи да използват електрически автомобили. В проучване на Deloitte през 2020 г. липсата на инфраструктура се посочва като основна причина японските потребители да изберат конвенционална кола пред електрическа, когато обмислят покупка.
Междувременно във Франция броят на зарядните станции на 10 000 население е около 6,9, което е тройно повече от показателя за Япония – 2,3. В Норвегия, където 54% от продажбите на нови леки автомобили са електромобили за 2020 г., има 35 зарядни станции на 10 000 души население.
Скандинавската страна, която генерира по-голямата част от електричеството си от хидроенергия, насърчава преминаването към електромобили чрез данъчни облекчения и безплатно зареждане на обществени паркинги.
япония
Но Япония все още зависи от субсидиите за разширяване на инфраструктурата. От 30 000 зарядни пункта в страната, около 20 000 са инсталирани между 2013 г. и 2016 г., благодарение на държавните субсидии. Но от Министерството на икономиката, търговията и промишлеността забелязват, че бюджетът за зарядната инфраструктура намалява. В резултат на това, според Zenrin, броят на зарядните устройства към февруари тази година е намалял с 800 спрямо март 2020 г.
зарядни
Фактът, че съществуващите зарядни устройства в Япония остаряват, усложнява проблема.
Пример за липсата на инициатива в страната е решението на властите в град Йонаг, префектура Тотори, които премахват през миналата година единствената бърза зарядна станция, инсталирана през 2011 г., тъй като ремонтът ѝ би струвал близо 1 млн. йени (около 10 000 долара).
Администрацията на министър-председателя Йошихиде Суга обмисля да преразгледа целта си за намаляване на въглеродните емисии до 2030 г. Но за да засили своя ангажимент, страната ще трябва да използва повече възобновяема енергия и да инвестира допълнително в зарядните станции.


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР