Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. увеличава разходите за електрически превозни средства с поне 36% до 30 млрд. долара през следващите четири години и заяви, че до края на десетилетието четири от 10-те модела, които ще продава, ще използват батерии, съобщава Bloomberg.
Инвестицията включва създаване на гама от батерии, които производителят нарича IonBoost, и разработването на твърдотелни клетки, които се разглеждат като следващ пробив за намаляването на цените на този важен компонент и за разширяването на пробега с едно зареждане, обявяват от Ford.
„Това е най-голямата ни възможност за растеж и създаване на стойност, откакто Хенри Форд започна да разпространява Model T, и ние хващаме тази възможност с две ръце“, заяви главният изпълнителен директор на втория по големина американски автомобилен концерн Джим Фарли.
От началото на годината акциите на Ford успяха да прибавят около 46% към стойността си, благодарение на амбициозните ангажименти от страна на традиционните автомобилни концерни да електрифицират своето продуктово портфолио.
Нов бизнес
Ford също създава бизнес за търговия с търговски превозни средства и дистрибуция, наречен Ford Pro, с идеята да генерира постоянен поток от приходи. Отдалечаването от стария бизнес модел, при който всички приходи идват от продажбата на автомобил, ще помогне на производителя да реализира 8% марж на оперативната печалба до 2023 г.
Концернът заяви, че новият му бизнес ще включва цифрови и физически услуги, както и създаване на мрежа от зарядни станции, депа и домашни съоръжения за зареждане. Ford назначава Тед Канис като главен изпълнителен директор на Ford Pro. Преди това Канис работи като генерален мениджър за Северна Америка в търговския отдел на Ford.
Решението на Ford е предшествано от пазарния дебют на неговия електрически пикап F-150 Lightning, който беше уважен от президента на САЩ Джо Байдън.
Компанията ще обедини сили с южнокорейският концерн SK Innovation Co. за производство на батерии за електромобили в два завода в САЩ. Ford прогнозира, че ще се нуждае от 10 завода за батерии до 2030 г. и заяви, че планира да създаде допълнителни съвместни предприятия с други производители на батерии.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
преди 4 години ...а КАК ТОЧНО, предвиждат да се обслужва и поддържа тази супер батерия - не пише. Ай-яй-яйййй, лоша работа! отговор Сигнализирай за неуместен коментар