Британската автомобилна индустрия призова Обединеното кралство да се ангажира с разполагането на производствен капацитет за батерии от 60 гигаватчаса до 2030 г., предупреждавайки, че в противен случай автомобилният сектор ще изгуби десети хиляди работни места, съобщава Automotive News Europe.
Засега стартъпът Britishvolt е единствената компания, която обяви план за изграждане на британски завод за батерии, който според компанията ще разполага с над 30 гигаватчаса капацитет до края на 2027 г.
В доклад, публикуван във вторник, Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT) заяви, че това няма да е достатъчно, за да отговори на нарастващото търсене на електрически превозни средства, визирайки плана на правителството да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили до 2030 г., както и на хибриди до 2035 г. Правителствената инициатива ще ускори налагането на електромобили, което ще изисква повече батерии.
SMMT проучва различни сценарии, като установява, че ако общото предлагане на батерии, произведени в страната, остане под 15 гигаватчаса, това би довело до загуба на около 90 000 работни места, докато при най-добрия сценарий от 80 гигаватчаса капацитет би довел до създаване на нови 40 000 работни места.
При капацитет от 60 гигаватчаса британската индустрия ще може да произвежда до един милион електромобила годишно, добавят от SMMT.
"Следващите няколко години представляват критичен период за сектора," изтъква изпълнителният директор на SMMT Майк Хоус. "Ако искаме да осигурим производството на превозни средства в тази страна, с всички ползи за обществото, които то носи, решенията трябва да бъдат взети днес", предупреждава той.
Великобритания се опитва да си осигури доставки на батерии, тъй като преходът към електрически превозни средства се ускорява от опасенията относно изменението на климата.
Европейският съюз (ЕС), който Великобритания напусна миналата година, напредва в развитието на големите заводите за батерии, известни като „гигафабрики“, които са от основно значение за производството на електромобили.
Към момента в Европа има около 38 гигафабрики, става ясно от проучване на зелената лобистка група Transport & Environment.


Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Конкурентни лидери в търговията с руски петрол засегнати от санкциите на ЕС
При операция срещу изпирането на пари: Иззети са над 400 000 евро и ценности