Южнокорейският автомобилен производител Hyundai Motor Co. инвестира около 100 милиона долара в придобиването на дял в стартъпа за производство на литиево-метални батерии SolidEnergy Systems (SES), съобщава агенция Yonhap, като се позовава на индустриални източници.
"Тъй като инвестирахме в различни компании, свързани с електрификацията, инвестицията ни в SolidEnergy е част от този план", споделя служител в Hyundai Motor пред Yonhap.
Основаната през 2012 г. SES, която произлиза от Масачузетския технологичен институт, разработва литиево-метални батерии без аноди. Сред акционерите в компанията изпъкват имена като General Motors Co., SK Inc. и Tianqi Lithium Corp.
През април Hyundai обяви, че компанията е разработвала твърдотелни батерии и планира да произвежда масово електрически превозни средства, използващи такъв тип батерии от 2030 г.
В момента Hyundai получава батериите за своите електромобили от доставчици като SK Innovation Co Ltd. и LG Energy Solution, която е изцяло притежание на LG Chem Ltd.
В началото на месеца SK Innovation обяви, че планира да увеличи годишния си производствен капацитет за батерии до 200 гигаватчаса (ГВтч) през 2025 г., което представлява ръст от 60% спрямо обявената по-рано цел от 125 ГВтч,.
През март General Motors обяви партньорството си със SES за развитието на технологиите около батериите, които позволяват по-голям пробег с по-малък обем на батерията.
В същото време Hyundai обяви, че възнамерява да свие своята гама от конвенционални модели, за да осигури ресурси за инвестиции в електрическата мобилност. Този ход ще доведе до 50-процненто понижение в броя на моделите на Hyundai, задвижвани с конвенционални горива, като стратегията е одобрена от ръководството още през март.
Hyundai Motor Group, която включва Hyundai Motor, Kia и Genesis, планира да увеличи годишните продажби на електромобили до около един милион броя до 2025 г., като по този начин делът ѝ на глобалния пазар на електрически превозни средства ще нарасне до 10%.
Южнокорейският концерн планира да инвестира и 7,4 млрд. долара в САЩ до средата на десетилетието, за да стимулира производството на електромобили в региона. Hyundai цели да произвежда електромобили в завода си в щата Алабама от следващата година, а свързаният с нея концерн Kia Corp. също ще започне да сглобява електрически превозни средства в своята фабрика в Джорджия.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 4 години ...и стана така, че новините за електрички, все повече, девалвират и все по-рядко, успяват да впечатлят някого. отговор Сигнализирай за неуместен коментар