Звеното на японския автомобилен концерн Toyota Motor Corp. за технологични изследвания обяви, че е придобило базираната в САЩ компания Carmera, която предоставя цифрови услуги за автономни превозни средства, като карти, съобщава Nikkei Asia Review.
Това е поредната инвестиция на най-големия автомобилен производител в света по пазарен дял в набиращите популярност автономни технологии.
Покупката, направена чрез дъщерното дружество Woven Planet за неназована сума, подчертава стремежа на Toyota да се ангажира по-сериозно с разработването на автономни превозни средства, докато конкуренцията между традиционните концерни и технологични гиганти, като Apple и Amazon, в тази област се ожесточава.
Придобиването на Carmera ще предостави на Toyota достъп до карти с висока разделителна способност в реално време и краудсорсинг входове, които са от съществено значение за автономните автомобили да бъдат локализирани и навигирани.
Двете компании си сътрудничат от 2018 г. по проекти, включително по отношение на технология, която с голяма точност актуализира пребоядисаните пътни маркировки на карти с висока разделителна способност.
"Тя е много добре съобразенa с нашата експанзия в световен мащаб като компания," заяви изпълнителният директор на Woven Planet Джеймс Къфнър в интервю за Ройтерс в сряда.
Woven Planet е създадена през януари, за да разработва технологии за мобилност с изкуствен интелект. Звеното изгражда прототипен "град на бъдещето", наречен Woven City в подножието на планината Фуджи, захранван от водородни горивни клетки.
С придобиването Woven Planet ще се стреми да разработи и продаде платформа с отворена карта на производители на оригинално оборудване и производители на автомобили, които искат точни и актуални данни, посочва Къфнър.
По-рано тази година Toyota закупи звеното на Lyft Inc. за автономни технологии срещу 550 млн. долара и инвестира в Ridecell, която осигурява автоматизация за служебните автомобили.
Японците развиват и други партньорства около автономното шофиране, включително съвместно предприятие със SoftBank Corp., дялове в китайската Didi Global Inc. и сингапурската Grab, като в същото време сформира консорциум с General Motors Co, доставчици и производители на чипове.
Преминавайки към ново и нетрадиционно производство на технологии за автономни и електрически автомобили, Toyota все повече се ангажира с придобивания на компании от Силициевата долина за разработването на мобилността на бъдещето.


Измислиха как да спасят дизеловите коли в Европа
Мъж паркира Ferrari на балкона си, общината го прибра с кран (ВИДЕО)
Кметът на Варна протестира срещу правителството в Берлин (СНИМКИ)
35 пияни и дрогирани шофьори спипа КАТ за ден
30 души са задържани на протеста в София
САЩ и Катар може да създадат свръхпредлагане на LNG на европейския пазар
Забраната на социални медии в Австралия няма да спаси децата
Криптотърговците търсят допълнителна защита, тъй като отвличанията растат
Банковото финансиране за сектори със структурни проблеми у нас може да намалее
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Макрон, Стармър и Мерц разговаряха по телефона с Тръмп
Украйна и САЩ ще обсъдят възстановяването на страната след войната
САЩ удължиха лиценза за продажба на чуждестранни активи на "Лукойл"
Мерц: Предстоят още преговори за мира в Украйна
Да говориш за здравето на Тръмп е... държавна измяна