Бизнесът на китайския производител на електромобили Li Auto Inc. е помрачен от глобалния недостиг на полупроводници, а компанията прогнозира, че проблемът ще започне да отшумява от края на тази година.
„Погледът ни върху бъдещите доставки се простира в рамките на две до три седмици“, заяви президентът на концерна Кевин Шен в интервю за Bloomberg преди дебюта на Li Auto на борсата в Хонконг в четвъртък. „Трябва да се борим всеки ден за тези доставки“, изтъква Шен.
Миналата седмица китайските държавни медии предупредиха, че местните регулатори „няма да проявят толерантност“ в борбата с пазарните спекулации по отношение на чиповете на фона на недостига, призовавайки продавачите да се въздържат от трупане на инвентар. Този ход следва по-строгите ограничения за първично публично предлагане (IPO) на китайски компании отвъд граница, докато Китайската комунистическа партия (ККП) възстановява контрола върху ключови части от своята икономика.
На въпроса дали Li Auto се е сблъсквала с доставчици, които се опитват да задържат доставките с цел натрупване на инвентар, Шен отговаря с „да“. Някои малки доставчици на чипове увеличават запасите, което допълнително усложнява положението при доставките, признава ръководителят на Li Auto, подчертавайки, че правителството на Китай постъпва правилно с новите изисквания.
Според Шен глобалният дефицит на чипове, който помрачи автомобилната индустрия в различните региони, засягайки работата на концерни като BMW и General Motors, трябва да започне да отшумява от края на тази година.
„Моята перспектива е до края на годината, четвъртото тримесечие, положението да започне да се подобрява, освен ако положението с Covid-19 не се влоши значително“, посочва Шен. Доставките на чипове от Малайзия бяха силно засегнати от новото огнище там, свързано с по-заразния делта вариант на коронавируса.
Li Auto се превърна във втория китайски производител на електромобили след Xpeng Inc., който беше листнат на борсата в САЩ. Компанията отчете загуба от 360 млн. юана (56 млн. долара) през първото тримесечие, след като през предходния тримесечен период реализира печалба от 108 млн. юана.
Шен омаловажава възможността компанията да извърши листване в континентален Китай, изтъквайки, че това може и да не доведе до увеличаване на базата от инвеститори за Li Auto. „Листването на Шанхайската фондова борса изисква много усилия. Много повече усилия, отколкото листване в Хонконг или САЩ“, подчертава Шен.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си