Американският производител на електромобили Tesla Inc. е единствената марка, която расте по време на пандемията от коронавирус, заяви главният изпълнителен директор на германския автомобилен концерн Volkswagen Group Херберт Дийс.
Дийс посочи, че вярва в своя екип в битката с Tesla за първото място в глобалното производство на електромобили. Фабриката на компанията във Волфсбург - най-големият автомобилен завод в света, също трябва „да стане по-ефективна и по-бърза“, заяви Дийс по време на конференция в Алпбах, Австрия, съобщава Automobilwoche, цитирайки източници, присъствали на събитието.
Дийс потвърди, че този план, поне в началото, няма да повлияе негативно върху работната сила.
„Когато говоря за (завода във) Волфсбург, нямам предвид съкращения на работните места“, изтъква той. „Тук не става въпрос за това. А за начина на работа. Нуждаем се от нов план. И говоря не само за марката (Volkswagen), но и за цялата група. Става въпрос за Волфсбург“, добавя Дийс.
В сряда се появиха спекулации в медиите за евентуално премахване на до 30 000 работни места в рамките на концерна заради новия план за тотална електрификация на продуктите. Ръководството на Volkswagen опроверга тези твърдения, заявявайки, че за момента не планира подобни мерки.
Продължаващият период на производствени съкращения в групата заради недостига на полупроводници, целите на компанията за електрификация и нарастващата конкуренция с Tesla също оказват влияние върху плановете.
Американският концерн планира да стартира производството в своята нова фабрика край Берлин, чието израждане ще приключи преди края на годината.
„Разликата с Tesla нараства. Те стават все по-бързи. Те правят доставки. Стават все по-добри в изграждането на електромобили. Те са единствената марка, която се разширява въпреки коронавируса“, изтъква Дийс по адрес на най-големия производител на електромобили в света. „Трябва да приемем тази надпревара“, подчертава ръководителят на Volkswagen.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци


преди 4 години за първи път чувам че на марс има силни ветрове... да, чат пат има прашни бури, ама чак силни ветрове, че и абразивна среда е нещо ново за мен...последния ровър се преееба много години след като уж трябваше да се прецака... и то щото му свърши тока.. а не щото сгъбяса. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Естествено Ханса си мисли от 75 години и особено последните15-20 години само от ДВГ имаха около 150 милиарда Евро( стопедесет милиарда) пазарен дял.Но това остана в миналото вече бъдещето на автомобилният сектор ще определят ITтехнологични фирми. . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Заради бурите и силните ветрове на Марс е по абразивна средата.А за радиацията електромагнитни полета и резервоарите не са устойчиви решения. Полето ще иска много енергия, която няма от къде за момента да дойде. Решение ще дойде от нови материали устойчиви на радиация.А за спейсекс - в един момент, да ще отдели старлинк, но и двете ще станат публични.И сега спейсекс се грижи за инвеститори и се съобразява малко или много с тях, щото пак набира капитал, но чрез часни предлагания.Ако иска да монетализира космическите пътувания и експлоатацията на Космоса (а той определено иска), ще трябва да я направи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години защо да е абразивна средата... заради марсианския пясък ли ? На луната е по абразивна с тоя регулит! Иначе преди да тръгнат за Марс, ще има база на Луната и там ще се тестват много от технологиите отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години нали и аз това казах... че нема да стане публична :):) Не е 8, ами 6 месеца и поне към момента идеята му е старшипа да лети с "гъъъз" към Слънцето... тоест докато стигне до хората, по голямата част от радизацията да се абсорбира от резервоарите... разбира се...може и да промени плана, както се случва обикновенно :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "да прави Старшипа по бърже и да се изнасяме! :D ... ти ше си у командния пункт у Видин ... "Видин , имамо проблем ..." : ))) ... кухой , кухой ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години радиацията ще я борят със създаването на мощно електромагнитно поле ... ама преди да стигнат до нея има поне още десетина технологични проблема дето да им търсят решение : 6 месеца в едната посока + 12 месеца на марс + 6 месеца наобратно - каква е тази животоподдържаща система ... отделно заслон на марс трябва да има ... изключително абразивната среда на марс е предизивкателство за всякакви уплътнения и електроника ... но първо трябва да имаме кораб който да може да отиде до там и да се върне ... :))) ... според мен дори да видим полети в орбита до луната и обратно ще е огромно постижение . дълбокият космос си е сериозно предизвикателство ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години labpadre и аз ги следя всеки ден ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Съмнявам се да направи SpaceX публична, защото тези компании / публичните / гонят различни цели от неговите. Там все пак ще се гони печалба за акционерите. За Starlink той каза, че ще са публична компания в перспектива. За SpaceX знам всичко, общо взето, като единственото, което не разбирам към днешна дата е как Мъск си представя полета до Марс. Там съм малко скептичен към днешна дата, но кой съм аз и кой е той? Скептицизма ми е провокиран от единственото слабо звено в уравнението "полет до Марс", т.е. човека. Полет от осем месеца без гравитация и космическа радиация, надвишаваща осем пъти тази при полет със самолет ...... е много сериозно предизвикателство. Щото кел файда, ако на Марс кацнат инвалиди. Но вероятно Илон има някакви идеи за това отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Гледах го отдавна, на everyday astronaut и също го препоръчвам на всеки, да види начина му на мислене и да го сравни с шефа си :):) !.. по принцип не следя Тесла, следя Спейс Х и всеки ден гледам до къде е стигнал строежа. :)Гледал съм друго негово интервю в което е казвал че няма да пусне спейс Х на IPO, това си е неговата лична компания. Но най вероятно ще отдели и пусне StarLink за IPO като им качи малко приходите.Има един форум nasaspaceflight... точка не се сещам сега,, май org, линка го пазя у нас, там може да видиш снимки от всеки ден, имат и ютуб канал ... или си пусни LabPadre в тубата, това е лайф стрийм на строежа! отговор Сигнализирай за неуместен коментар