Поради недостига на полупроводници и други жизненоважни компоненти в глобален план производството в завода на Volkswagen AG в Емден, Германия, е спряно до края на годината, съобщава Automobilwoche.
Служителите в съоръжението са преминали към съкратено работно време, като е планирано фабриката да възобнови нормалния темп на работа на 10 януари.
В Емден се сглобяват моделите Passat и Arteon, като се очаква там да стартира и производството на електрическия ID.4 през следващата година.
Според говорител на Volkswagen преминаването към съкратено работно време ще доведе до загуба на около 70 пълни работни дни през 2021 г. За обект с размерите на Едем това представлява „мащабно съкращение“ на производството, добавя говорителят.
Автомобилният производител не предоставя точни числа за спада в производството. Според местния профсъюз тази година в Емден са произведени със 70 хил. автомобила по-малко спрямо първоначалните планове за 190 хил. коли. Към момента са изградени около 120 хил. автомобила, изтъква председателят на профсъюза Манфред Вулф пред местните вестници Nordwest-Zeitung и Ostfriesen-Zeitung.
Производствените прекъсвания във фабриката отразяват продължаващите затруднения за Volkswagen по отношение на осигуряването на доставки на различни компоненти, най-вече на полупроводници.
През тази година производството на емблематичния VW Golf и други компактни модели беше многократно спирано във фабриката на концерна във Волфсбург поради същите проблеми. Това доведе до най-ниските нива на производство в съоръжението от 1958 г. насам.
Audi, част от германската група, също понесе щети заради недостига на чипове, като съкрати производството в своите местни заводи.
Недостигът на полупроводници, дължащ се на проблеми с доставките и нарастване на търсенето на електронни потребителски стоки по време на пандемията, удари тежко автомобилната индустрия, възпирайки производството на милиони превозни средства поради дефицита на компоненти.
Няма автомобилен производител, който да е избегнал напълно тази криза. Френският концерн Renault предупреди по-рано, че ситуацията с доставките на чипове ще остане влошена поне до средата на следващата година.
Шведският концерн Volvo Cars напоследък гледа по-оптимистично на проблема, отбелязвайки, че доставките все още са ограничени, но производството се "подобрява месец след месец".
Автомобилните производители бяха принудени да импровизират, за да омекотят удара от кризата, залагайки на автомобили с по-висок марж.
Ондрей Буркаки, старши партньор в консултантската компания McKinsey, заяви пред Ройтерс, че автомобилните производители трябва да обмислят преки инвестиции в производството на чипове или по-дългосрочни договори с доставчици със срок от над 18 месеца.


Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа