Автомобилните концерни Renault и Nissan задълбочават сътрудничеството в рамките на своя алианс с фокус върху електрическите автомобили, обявиха компаниите в съвместно изявление. Те представиха план на стойност 23 млрд. евро, който очертава техния път към електрическата мобилност, съобщава Ройтерс.
Индустриалният съюз, включващ още Mitsubishi Motors, ще увеличи броя на общите платформи за електромобили до пет от предишните четири. Тези архитектури ще бъдат използвани за изграждането на обща продуктова гама от 35 електрически превозни средства до 2030 г.
Според концерните до 2026 г. 80% от всичките им модели в продажба ще споделят общи платформи в сравнение с 60% в момента.
„Алиансът остава мощно партньорство. Ние се възползваме от споделения опит и експертиза“, заяви главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида.
Нарастващата конкуренция на глобалния пазар стимулира трите компании да засилят ангажимента към обединяването на своите ресурси, притиснати от индустриални лидери като Toyota Motor Corp., която отново оглави световните продажби, побеждавайки дори General Motors в САЩ. През декември Toyota заяви, че ще инвестира 70 млрд. долара в електрифицирането на своята автомобилна гама.
В същото време заплахата от новите играчи продължава да расте. Докато Tesla Inc. продължава да доминира на пазара на електромобили, а пазарната ѝ капитализация надхвърля 1 трлн. долара, стартъпи като Rivian, Nio и Xpeng са готови да предизвикат традиционните производители на бързоразвиващия се пазар на коли с ниски нива на емисии.
През ноември Nissan обяви, че ще вложи 2 трлн. йени (17,6 млрд. долара) в рамките на пет години за ускоряване на своя преход към електрическа мобилност.
През юни Renault представи петгодишна стратегия за разработване на електромобили на стойност 10 млрд. евро с план за пускане в продажба на 10 нови модела. Компанията цели да увеличи дела на електрическите коли в своето портфолио на 90% до 2030 г.
Планът „Алианс до 2030 г.“ има за цел да покаже „засилено сътрудничество“ между автомобилните производители, като подчертава „споделена визия за електрификацията и свързана мобилност“ чрез платформите. Първата от тях, наречена CMF-EV, е в основата на автомобили като компактния Renault Megane E-Tech и предстоящия Nissan Ariya. Втората ще се използва при изграждането на Dacia Spring и подобни по размер модели на Nissan и неговия китайски пазарен партньор Dongfeng. Други две архитектури ще бъдат в основата на малките коли, известни в Япония като „кей“ автомобили, и на лекотоварни търговски превозни средства.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?