IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ford планира разделяне на бизнеса с електромобили от този за конвенционални коли

По този начин компанията иска да засили своята конкурентоспособност срещу Tesla и другите традиционни автомобилни концерни

23:54 | 02.03.22 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Американският автопроизводител Ford Motor Co. ще обяви планове за вътрешна реорганизация, която ще раздели бизнеса с електромобили от този с двигатели с вътрешно горене, съобщава Ройтерс, цитирайки свои източници. Тази мярка ще позволи на компанията да ускори своя растеж при електрическите превозни средства.

Бизнесът с електромобили и този с конвенционални коли ще имат различни имена, като и двете звена ще останат под шапката на Ford по подобие на нейните корпоративни операции Ford Pro. 

Най-успешният американски автомобилен концерн за 2021 г. по отношение на фондовата борса в САЩ ще определи ръководителите на двата бизнеса, като същевременно ще очертае актуални цели за маржа на оперативната печалба, добавят източниците, пожелали да запазят анонимност.

Идеята е в крайна сметка Ford да отчита отделни финансови резултати за двата бизнеса.

Говорител на Ford отказа да коментира новината.

„Фокусирани сме върху изпълнението на нашия план Ford+ за трансформиране на компанията и процъфтяването ѝ в тази нова ера на електрически и свързани превозни средства“, посочва той.

В отговор на съобщенията, че Ford оценява пълното отделяне на бизнеса с електромобили, главният изпълнителен директор Джим Фарли каза през миналата седмица, че компанията няма планове да отделя която и да било част от бизнеса си.

„Знаем, че нашата конкуренция са Nio и Tesla и, че трябва да ги победим, а не да го настигаме“, изтъкна той миналата сряда на конференция на Wolfe Research. "И също така трябва да победим най-добрите играчи при двигателите с вътрешно горене", добави Фарли.

Нарастващият интерес сред инвеститорите към компании, фокусирани върху нисковъглеродните технологии, помогна на Tesla Inc. да стане най-ценният производител на автомобили в света и накара някои анализатори да призоват други компании да обмислят разделянето на бизнеса с двигатели с вътрешно горене и електрически коли като начин за по-добро използване на техния потенциал.

Компании като General Motors Co. се противопоставиха на тези призиви, твърдейки, че печалбата от продажбата на конвенционални коли реално финансира прехода към електромобили.

Решението на Ford отразява обявеният от Renault план за създаване на отделни подразделения за електрическа мобилност и автомобили, работещи чрез петролни горива. Според френския концерн неговият бизнес с електромобили ще бъде фокусира върху Франция, докато този с двигатели с вътрешно горене ще се съсредоточи на други пазари.

„Имаме твърде много хора, твърде много инвестиции, твърде много комплексност и нямаме опит в прехвърлянето на нашите активи“, заяви Фарли миналата седмица по адрес на бизнеса с конвенционни коли.

Според него Ford трябва да добави повече хора, за да подобри своя марж на печалбата при електромобилите, включително в области като електрически компоненти, усъвършенствани електрически архитектури и дигитални опции за клиентите.

Сред кандидатите за ръководители на бизнеса се спрягат главният технологичен директор на Ford Дъг Фийлд, който идва от Apple Inc.; Хау Тай-Тан, директор на продуктовата платформа и операциите; Лиза Дрейк, главен оперативен директор за Северна Америка; и Кумар Галхотра, президент на Ford за Америка и международните пазари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:12 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още