Листването на германската марка луксозни автомобили Porsche AG ще осигури на компанията майка Volkswagen Group още по-голяма финансова гъвкавост и предприемаческа свобода, категоричен е финансовият директор на групата Арно Антлиц в интервю за Borsen-Zeitung.
„Напоследък имаше много спекулации относно времето за първичното публично предлагане, но ние се стремим към листване през последно тримесечие на годината“, посочва Антлиц.
Той коментира и продължаващата криза с полупроводниците. Според 52-годишния германец Volkswagen очаква недостигът на чипове да продължи по-дълго от първоначалните прогнози, до 2024 г. Дотогава проблемът с наличността на чипове ще продължи да притиска автомобилната индустрия, смята Антлиц, който зае поста на финансов директор във Volkswagen през април 2021 г.
„За втора поредна година се сблъскваме със значителни ограничения поради пандемията от коронавирус и недостига на полупроводници“, изтъква той. „Мисля, че все пак показахме, че можем да се справим с предизвикателствата много по-добре, отколкото в миналото – 20 млрд. евро оперативна печалба, силен паричен поток и висока ликвидност. Тези данни показват стабилност. В същото време продължаваме да инвестираме в нашата трансформация. Това беше и моят фокус през миналата година – поддържане на рентабилността, намаляване на режийните разходи и напредък по отношение на електрическата мобилност и дигитализацията, не на последно място и планираното първично предлагане на Porsche“, добавя Антлиц.
И докато обикновено работата на финансовия директор се фокусира върху управлението на маржа и ликвидността, към основните отговорности на Антлиц се прибавя и управлението на цялостната трансформация на Volkswagen, подчертава той.
Финансовият директор помогна на най-големия автомобилен концерн в Европа да намали режийните разходи с 4 млрд. долара през 2021 г., изпълнявайки преждевременно целта, чийто първоначален хоризонт беше 2023 г .
„Номерът е да се намалят краткосрочните фиксирани разходи без да бъдат засегнати инвестициите в бъдещи проекти“, изтъква Антлиц. „Също така успяхме да ускорим оптимизацията на процесите в заводите. Това, което не поставихме под съмнение, бяха инвестициите в разширяване на електромобилността. Току-що открихме втори завод за електрически коли в Германия в Емден, който беше преоборудван. Разширихме и дейностите при софтуера и развитието на дъщерното дружество Cariad“, добавя той.
В средата на 2021 г. Cariad започна съвместен проект с британската Arm за разработка на софтуер за автономни превозни средства в рамките на организацията The Autonomous. Целта на групата е да разработи безопасна архитектура на системата за самоуправляващи се превозни средства и да помогне да се проправи път за масово производство на автономни автомобили.
Според Антлиц недостигът на чипове вероятно ще отшумее частично през третото тримесечие на тази година, но въпреки това ситуацията ще се задържи и през 2023 г. Тъй като търсенето на тези компоненти значително нараства, е много вероятно дефицитът да се задържи и през 2024 г., прогнозира финансовият директор.
По думите му редица заводи на Volkswagen са принудени непрекъснато да коригират своите графици заради дефицита на чипове и кабели.
„Създадохме кризисна група и в някои случаи прехвърляме обеми към други производствени мощности“, казва Антлиц. „Алтернативите обаче не са предназначени да заменят производствените обекти в Украйна в дългосрочен план“, добавя той.
Според него Volkswagen все още не е взел решение по отношение на преминаването на неговите германски съоръжения от въглища към природен газ. „Следим внимателно какво се случва. Още няма окончателно решение за въглищата“, изтъква Антлиц.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво