IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Арно Антлиц: Листването на Porsche ще даде на VW по-голяма финансова гъвкавост

Недостигът на чипове ще продължи да притиска автомобилния сектор и през 2024 г., прогнозира финансовият директор на VW

17:59 | 11.04.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Финансовият директор на Volkswagen Group Арно Антлиц. <em>Снимка:&nbsp;Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Финансовият директор на Volkswagen Group Арно Антлиц. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Листването на германската марка луксозни автомобили Porsche AG ще осигури на компанията майка Volkswagen Group още по-голяма финансова гъвкавост и предприемаческа свобода, категоричен е финансовият директор на групата Арно Антлиц в интервю за Borsen-Zeitung.

„Напоследък имаше много спекулации относно времето за първичното публично предлагане, но ние се стремим към листване през последно тримесечие на годината“, посочва Антлиц. 

Той коментира и продължаващата криза с полупроводниците. Според 52-годишния германец Volkswagen очаква недостигът на чипове да продължи по-дълго от първоначалните прогнози, до 2024 г. Дотогава проблемът с наличността на чипове ще продължи да притиска автомобилната индустрия, смята Антлиц, който зае поста на финансов директор във Volkswagen през април 2021 г.

„За втора поредна година се сблъскваме със значителни ограничения поради пандемията от коронавирус и недостига на полупроводници“, изтъква той. „Мисля, че все пак показахме, че можем да се справим с предизвикателствата много по-добре, отколкото в миналото – 20 млрд. евро оперативна печалба, силен паричен поток и висока ликвидност. Тези данни показват стабилност. В същото време продължаваме да инвестираме в нашата трансформация. Това беше и моят фокус през миналата година – поддържане на рентабилността, намаляване на режийните разходи и напредък по отношение на електрическата мобилност и дигитализацията, не на последно място и планираното първично предлагане на Porsche“, добавя Антлиц.

И докато обикновено работата на финансовия директор се фокусира върху управлението на маржа и ликвидността, към основните отговорности на Антлиц се прибавя и управлението на цялостната трансформация на Volkswagen, подчертава той.

Финансовият директор помогна на най-големия автомобилен концерн в Европа да намали режийните разходи с 4 млрд. долара през 2021 г., изпълнявайки преждевременно целта, чийто първоначален хоризонт беше 2023 г .

„Номерът е да се намалят краткосрочните фиксирани разходи без да бъдат засегнати инвестициите в бъдещи проекти“, изтъква Антлиц. „Също така успяхме да ускорим оптимизацията на процесите в заводите. Това, което не поставихме под съмнение, бяха инвестициите в разширяване на електромобилността. Току-що открихме втори завод за електрически коли в Германия в Емден, който беше преоборудван. Разширихме и дейностите при софтуера и развитието на дъщерното дружество Cariad“, добавя той.

В средата на 2021 г. Cariad започна съвместен проект с британската Arm за разработка на софтуер за автономни превозни средства в рамките на организацията The Autonomous. Целта на групата е да разработи безопасна архитектура на системата за самоуправляващи се превозни средства и да помогне да се проправи път за масово производство на автономни автомобили.

Според Антлиц недостигът на чипове вероятно ще отшумее частично през третото тримесечие на тази година, но въпреки това ситуацията ще се задържи и през 2023 г. Тъй като търсенето на тези компоненти значително нараства, е много вероятно дефицитът да се задържи и през 2024 г., прогнозира финансовият директор.

По думите му редица заводи на Volkswagen са принудени непрекъснато да коригират своите графици заради дефицита на чипове и кабели.

„Създадохме кризисна група и в някои случаи прехвърляме обеми към други производствени мощности“, казва Антлиц. „Алтернативите обаче не са предназначени да заменят производствените обекти в Украйна в дългосрочен план“, добавя той.

Според него Volkswagen все още не е взел решение по отношение на преминаването на неговите германски съоръжения от въглища към природен газ. „Следим внимателно какво се случва. Още няма окончателно решение за въглищата“, изтъква Антлиц.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:40 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още