Главният изпълнителен директор на Italvolt Ларс Карлстрьом създаде нова, базирана в САЩ компания, наречена Statevolt. Новото предприятие ще започне строежа на фабрика за производство на батерии с капацитет от 54 гигаватчаса (ГВтч) в Калифорния, съобщава S&P Global.
Statevolt вече се е договорила с миннодобивната компания Controlled Thermal Resources (CTR) за доставката на литий.
„Днес сме изправени пред значителен недостиг на литий, който е необходим за задоволяване на търсенето на електрически превозни средства“, изтъква Карлстрьом. „Ние въвеждаме нов, изключително локален бизнес модел, който дава приоритет на устойчивостта във веригата на доставки, за да реши този проблем“, добавя той.
Statevolt води проучвания, за да определи най-доброто местоположение за съоръжението и графика за неговото изграждане. При пълен капацитет гигафабриката ще може да произвежда годишно достатъчно батерии, за да задоволи търсенето на 650 хил. електромобила.
Карлстрьом е основател както на Italvolt, така и на Britishvolt, които произвеждат батерии в Италия и Великобритания.
Според първоначалната сделка CTR ще доставя литий и геотермална енергия от своя планиран обект край Солтън Сий, Калифорния.
„Вярваме, че този модел ще предложи на Statevolt значително предимство в производството на литиево-йонни батерии в мащаб, за да отговори на процъфтяващото потребителско търсене и да създаде добре платени, висококвалифицирани работни места“, споделя Карлстрьом.
Местните източници на литий и енергия ще сведат до минимум въздействието върху околната среда от производството на батерии, ще гарантират по-сигурна верига на доставки и ще улеснят развитието на микроиндустрията в района, добавят от Statevolt.
Бързото налагане на електромобилите и нарастващото търсене на системи за съхранение на енергия подчертават неотложността на разработване на силна и сигурна верига на доставки за батерии в САЩ, коментира главният изпълнителен директор на CTR Род Колуел.
Преди това миннодобивната компания подписа споразумение за стратегическа инвестиция и търговско сътрудничество с автомобилния производител General Motors през 2021 г., което включва доставка на литий за производството на батерии за електромобили.
Британският бизнес на Карлстрьом обяви в началото на март, че е сключил споразумение с Aston Martin за съвместна разработка на батерии за електрически превозни средства. Марката луксозни автомобили е вторият клиент на компанията от автомобилната индустрия. Стартъпът работи още с Locus.
Britishvolt предвижда, че Европа ще се превърне в най-големия пазар за електромобили, като над 50% от продажбите в региона ще представляват именно електрическите превозни средства.


Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
"Продължаваме промяната": Преработеният бюджет е за кошчето
Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Йотова: Този вот на недоверие е различен
Нинова: Преправеният бюджет е по-голяма измама от предишния
Проф. Павлов: Държавата ни започва от 632 г., Кубрат е първият български владетел
50-годишната гимнастичка Чусовитина се готви за квалификациите за Олимпиадата 2028