Нетната печалба на италиано-френския автомобилен концерн Stellantis нараства през първото тримесечие с 12% до 41,5 млрд. евро, подкрепена от високите цени на автомобилите, които компенсират увеличените разходи, свързани със суровините, и недостига на полупроводници, съобщава Ройтерс.
Данните за нетната печалба надминават очакванията на анализаторите, анкетирани от Ройтерс, чиято медианна оценка възлиза на 36,9 млрд. евро.
Глобалните продажби на леки коли на Stellantis нарастват с 360 хил. броя на годишна база до 1,09 млн. превозни средства, докато продажбите на изцяло електрически коли се увеличават с 55% до 60 хил. превозни средства. В Европа регистрациите на електромобилите на компанията растат с над 50% на годишна база.
s1
В същото време доставките се понижават с 12% до 1,374 млн. превозни средства.
За Северна Америка Stellantis е продала 480 хил. превозни средства при приходи от продажба в размер на 20,7 млрд. евро спрямо 15,9 млрд. евро преди година. В Европа компанията отчита спад в продажбите до 622 хил. автомобила спрямо 823 хил. превозни средства през първото тримесечие на 2021 г. и приходи от продажба в размер на 14,6 млрд. евро спрямо 16 млрд. евро година по-рано.
За Китай Stellantis също отчита спад в обема на продажби – 174 хил. превозни средства срещу 189 хил. година преди това. Приходите от продажба на най-големия автомобилен пазар в света нарастват в същото време до 2,9 млрд. евро спрямо 2,1 млрд. евро.
s2
При инвентаризацията се наблюдава известно облекчение на кризата. В представителствата на Stellantis по света са налични общо 807 хил. превозни средства, от които 628 хил. броя се намират в шоурумите на дилърите. Това е повече спрямо данните от 31 декември 2021 г., когато запасите от коли в световен мащаб достигат 791 хил. броя, но остава далеч от 1,234 млн. превозни средства, отчетени през март 2021 г.
s3
„Важно е да поддържаме двуцифрения стандарт (маржа на оперативната печалба), който сме задали за компанията занапред и да генерираме положителни парични потоци“, заяви пред журналисти главният финансов директор Ричард Палмър. „Увеличението на печалбата с 12 процента и 12-процентният спад при доставките показва много силно представяне в ценово отношение“, добавя той.
Палмър очаква доставките на полупроводници постепенно да се подобрят през тази година и да продължат с възстановяването през 2023 г.
„Но честно казано, не мога да дам прогноза кога ще бъде решен този проблем“, изтъква още финансовият директор.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 3 години еййй, верно гледайте кво пишете.. ние ви знем че го пишете я от лош превод, я от неразбиране на материала, но има хора тук дето си мислят че умишлено ги заблуждавате с пропаганда! :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Посмали Пурко.40 млрд са приходите, не нетната печалба.Бе оправете си понятията малко бе,що за икономически сайт сте,дето не може да направи разлика между приходи и печалба... отговор Сигнализирай за неуместен коментар