Чешкият автомобилен производител Skoda, собственост на германската група Volkswagen, е уверен, че компанията майка ще вземе решение относно локацията на своята планираната четвърта фабрика за електромобилни батерии „най-късно през 2023 г.“, съобщава Ройтерс, цитирайки член на управителния съвет на концерна.
Базираната във Волфсбург Volkswagen заяви през октомври, че планира да вземе решение за местоположението за завода през първата половина на 2022 г., който вероятно ще бъде ситуиран в страна от Източна Европа. Групата цели да изгради общо шест съоръжения за производство на батерии в Европа до края на десетилетието.
„Решението ще бъде взето във Волфсбург, в Германия“, посочва Микаел Оелеклаус, член на управителния съвет на Skoda, който отговаря за производството и логистиката. "Надяваме се и сме уверени, че това решение ще бъде взето в края на есента, може би най-късно догодина... Надяваме се, че VW ще вземе решение в полза на Чехия", добавя той.
Унгария, Полша, Словакия и Чехия са сред евентуалните локации за четвъртата фабрика за батерии на VW, която по план трябва да заработи през 2027 г.
Skoda играе важна роля в стратегията на германския концерн за електрификация на своето продуктово портфолио. Миналата седмица ръководителят на VW Херберт Дийс заяви, че разработването на малки електромобили за марките Volkswagen, Skoda и Cupra е „в ход“ преди пазарния им дебют през 2025 г. Въпросните превозни средства ще бъдат с размерите на VW Polo, като ще се продават под марките на групата, насочени за по-масовия пазар.
През март най-големият автомобилен концерн в Европа обяви, че ще построи своя трети планиран завод за батерии край Валенсия, Испания. Компанията ще инвестира 7 млрд. долара в инициативата при условие, че получи правителствена подкрепа.
Заводът в Сагунто, Испания, ще се изгражда съвместно с няколко партньори. Списъкът с участниците все още не е финализиран и в него може да попаднат и други автомобилни концерни, споделя пред журналисти председателят на SEAT Уейн Грифитс.
Това ще бъде най-голямата инвестиция в индустриална инфраструктура на Испания, според автомобилната марка, която заяви, че очаква "значителна" държавна подкрепа.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт