IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ford: Инфлацията изтрива печалбата при продажбите на Mustang Mach-E

Търсенето на нови автомобили с марка Ford и Lincoln продължава да надвишава предлагането заради недостига на чипове, посочва американският концерн

16:51 | 16.06.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Финансовият директор на Ford Motor Co. Джон Лоулър заяви, че все още не се наблюдава спад в потребителското търсене на нови превозни средства, но нарастващите разходи за суровини и други материали заличават печалбата, която първоначално американският автоконцерн очакваше да постигне с пускането в продажба на своя електрически Mustang Mach-E, съобщава CNBC. 

Търсенето на нови автомобили с марка Ford и Lincoln продължава да надвишава предлагането, което все още е ограничено от продължаващия глобален недостиг на полупроводници, изтъква Лоулър пред анализатори на конференция, организирана от Deutsche Bank – дори след като компанията повиши цените на предлаганите модели, за да компенсира ефектите от исторически ускорената инфлация.

При повечето от тези ценови увеличение маржовете са запазени, добавя Лоулър. Но покачването на цените не е достатъчно, за да компенсира въздействието на нарастващите разходи при електрическия Mustang Mach-E.

Разходите за изграждането на модела са се увеличили значително поради рязкото нарастване на тези за материали за батериите. Макар че Mach-E се радва на силно търсене след своя дебют в края на 2020 г., нещата вече са различни, добавя Лоулър.

Въпреки оптимистичните данни за търсенето Лоулър отбелязва един наскоро появил се признак - че потребителите може да достигат своите инфлационни лимити: Ford Credit, финансовото подразделение на компанията, е забелязало нарастване на „просрочванията“, закъснения при плащанията.

Лоулър посочва още, че Ford приема сериозно риска от рецесия в САЩ и компанията е моделирала няколко възможни сценария в такъв случай.

Въпреки това Ford и автомобилната индустрия като цял имат различни позиции по отношение на икономическите рискове спрямо предходни години, когато компанията обикновено поддържаше високи запаси и залагаше на увеличени отстъпки, които обаче подкопават маржовете, добавя Лоулър.

„Днес това го няма“, подчертава той, добавяйки: „Разчитаме много на запасите… Като индустрия и като компания, ние се насочваме към тази [възможна рецесия] в много по-различна позиция, отколкото в миналото".

В началото на месеца главният изпълнителен директор на американския концерн Ford Motor Co. Джим Фарли заяви, че на фона на настоящата ситуация новите автомобили се превръщат в луксозна стока: по-специално елкетромобилите, чието производство е свързано с високи разходи, а клиентите трябва да плащат повече за тях и да чакат с месеци за доставка.

Междувременно, Ford планира да изпревари Tesla Inc. в надпреварата за лидерската позиция при глобалните продажби на електрически превозни средства. Това е най-амбициозната цел на Ford по отношение на електрическата мобилност досега. По-рано Фарли посочи, че концернът планира да се изкачи до второ място при производството и продажбите на електромобили в САЩ, след Tesla, до средата на това десетилетие.

„Планираме да предизвикаме Tesla и всички желаещи да станат най-големият производител на електромобили в света“, изтъкна Фарли по време на церемонията по старта на производството на електрическия пикап F-150 Lightning. „Това е нещо, което никой не би очаквал от нас преди две години“, добавя той.

Фарли очаква голяма „ценова война“ между компаниите в сегмента на електрическата мобилност при моделите с по-нисък марж през следващите години.

Последна актуализация: 02:43 | 08.08.22 г.
Още от Новини виж още
Специални проекти виж още

Коментари

Добави коментар
Финанси виж още