Италианската марка суперавтомобили Ferrari заяви пред инвеститорите, че изцяло електрическите и хибридни модели ще съставляват 80 процента от продажбите ѝ до 2030 г. и обеща да произвежда "още по-уникални" автомобили, ангажирайки се със скъп преход към екологични превозни средства без емисии, съобщава Automotive News Europe.
„Вярваме, че можем да използваме електрическия двигател, за да подобрим производителността на нашите автомобили“, заяви по време на срещата изпълнителният директор на Ferrari Бенедето Виня.
Той потвърди плановете на италианския производител да пусне първия си изцяло електрически автомобил през 2025 г., като от Ferrari посочват, че компанията ще реализира общо 15 нови модела от 2023 до 2026 г.
„Всичко, което правим, винаги ще се фокусира върху това да бъдем една отличителна (марка) Ferrari“, заяви от своя страна председателят Джон Елкан във встъпителна реч по време на събитието. „Наборът от възможности за електрификация и електроника ще ни позволи да правим още по-уникални автомобили“, добавя той.
Ferrari очаква изцяло електрическите автомобили да съставляват 5% от продажбите ѝ през 2025 г. и 40% през 2030 г., според Виня. В същото време делът на хибридните модели трябва да нарасне до 55% от общите продажби през 2025 г. от 20% за 2021 г., преди да спаднат до 40% през 2030 г.
Нова производствена линия за електромобили
Според Виня Ferrari ще разработи и изгради свои собствени електрически двигатели, инвертори и модули за батерии за своите електрически модели на нова производствена линия в завода си в Маранело, Италия, като същевременно възложи изграждането на други компоненти на партньори.
Изправени пред затягане на регулациите за емисиите и нуждата от постепенно премахване на колите с двигатели с вътрешно горене в Европа и Китай, големите автомобилни производители са се ангажирали да похарчат повече от 250 млрд. долара до 2025 г. за електрификация, според оценките на индустрията.
Ferrari заяви, че ще инвестира 4,4 млрд. евро до 2026 г., повечето от които в разработването на продукти, като същевременно осигури нетна печалба от 2,5-2,7 млрд. евро до въпросната година. Компанията очаква да постигне общ свободен паричен поток от 4,6-4,9 млрд. евро от 2022 до 2026 г.
Подобно на други производители на спортни автомобили, предизвикателството пред Ferrari надхвърля огромните капиталови инвестиции, необходими за разработването на електрически модели, които могат да съответстват на техните предшественици по отношение на производителността.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026