IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ferrari се ангажира да електрифицира 80% от продуктовата си гама до 2030 г.

Целта на концерна предвижда 40% от продажбите ѝ в края на десетилетието да са изцяло електрически коли и още толкова за хибридните модели

16:03 | 16.06.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Италианската марка суперавтомобили Ferrari заяви пред инвеститорите, че изцяло електрическите и хибридни модели ще съставляват 80 процента от продажбите ѝ до 2030 г. и обеща да произвежда "още по-уникални" автомобили, ангажирайки се със скъп преход към екологични превозни средства без емисии, съобщава Automotive News Europe. 

„Вярваме, че можем да използваме електрическия двигател, за да подобрим производителността на нашите автомобили“, заяви по време на срещата изпълнителният директор на Ferrari Бенедето Виня.

Той потвърди плановете на италианския производител да пусне първия си изцяло електрически автомобил през 2025 г., като от Ferrari посочват, че компанията ще реализира общо 15 нови модела от 2023 до 2026 г.

„Всичко, което правим, винаги ще се фокусира върху това да бъдем една отличителна (марка) Ferrari“, заяви от своя страна председателят Джон Елкан във встъпителна реч по време на събитието. „Наборът от възможности за електрификация и електроника ще ни позволи да правим още по-уникални автомобили“, добавя той.

Ferrari очаква изцяло електрическите автомобили да съставляват 5% от продажбите ѝ през 2025 г. и 40% през 2030 г., според Виня. В същото време делът на хибридните модели трябва да нарасне до 55% от общите продажби през 2025 г. от 20% за 2021 г., преди да спаднат до 40% през 2030 г.

Нова производствена линия за електромобили

Според Виня Ferrari ще разработи и изгради свои собствени електрически двигатели, инвертори и модули за батерии за своите електрически модели на нова производствена линия в завода си в Маранело, Италия, като същевременно възложи изграждането на други компоненти на партньори.

Изправени пред затягане на регулациите за емисиите и нуждата от постепенно премахване на колите с двигатели с вътрешно горене в Европа и Китай, големите автомобилни производители са се ангажирали да похарчат повече от 250 млрд. долара до 2025 г. за електрификация, според оценките на индустрията.

Ferrari заяви, че ще инвестира 4,4 млрд. евро до 2026 г., повечето от които в разработването на продукти, като същевременно осигури нетна печалба от 2,5-2,7 млрд. евро до въпросната година. Компанията очаква да постигне общ свободен паричен поток от 4,6-4,9 млрд. евро от 2022 до 2026 г.

Подобно на други производители на спортни автомобили, предизвикателството пред Ferrari надхвърля огромните капиталови инвестиции, необходими за разработването на електрически модели, които могат да съответстват на техните предшественици по отношение на производителността.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:43 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още