Споразумението на Европейския съюз (ЕС) за постепенно премахване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене в рамките на малко повече от 12 години е предизвикателство, но по-голям проблем ще бъде производството на достатъчно количество батерии за захранване на електрическите автомобили, които ще се движат по пътищата в края на този период, заяви представител на ръководството на Volkswagen, цитиран от Ройтерс.
Коментарът отразява споразумението, което беше постигнато в сряда относно редица точки по плана на ЕС за борба с климатичните промени и постигане на въглероден неутралитет до 2050 г. Това включва и прекратяване на продажбата на нови дизелови и бензинови коли от 2035 г.
Европейската комисия (ЕК) за първи път предложи регламента миналото лято, насочен към намаляване на емисиите на парникови газове през това десетилетие.
"Това е предизвикателна цел. Смятаме, че е постижима", заяви главният финансов директор на Volkswagen Арно Антлиц пред Ройтерс.
От германската група посочват, че Volkswagen е готов да спре да продава конвенционални автомобили до въпросната година, но други концерни, които изостават в прехода, като Toyota Motor Corp., може да се затруднят с постигането на целта.
Големите автопроизводители се надпреварват да подсигурят веригата на доставки за батерии, но намирането на достатъчно суровини се превръща в екзистенциален проблем. Евентуален неуспех може да забави трансформацията, да оскъпи електромобилите и да застраши рентабилността на компаниите.
Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес заяви миналия месец, че очаква недостиг на електромобилни батерии да удари автомобилната индустрия през 2024-2025 г., тъй като концерните се ангажират да увеличат значително броя на този тип превозни средства на пазара, като същевременно строят нови фабрики за батерии – процес, който отнема време.
В крайна сметка страните подкрепиха компромис, предложен от Германия, който запазва целта за 2035 г., и който предвижда ЕК да прецени през 2026 г. дали хибридните превозни средства могат да бъдат включени към пазарните изключения.
Предложението за 2035 г. е проектирано така, че на теория всеки тип автомобилна технология може да се съобрази с него, стига превозното средство да не отделя въглеродни емисии.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега