Проблемите в софтуерното звено на германската автомобилна група Volkswagen, Cariad, объркват стратегията на компанията майка по отношение на разработването на моделите. Планираната пазарна реализация на бъдещия флагман на Audi – Artemis, сега се отлага до 2027 г. вместо предходния план за 2025 г., пише Automobilwoche.
В същото време остава неясно дали Bentley ще успее да електрифицира своите модели до 2030 г. Риск от забавяне на пазарния дебют съществува и при електрическия Macan на Porsche, както и при Q6 e-tron на Audi. И двата модела трябва да се появят на пазара през 2023 г.
Основна вина за тези забавяния има софтуерното звено на групата или по-скоро липсата на добра организация по отношение на разработките и изготвянето на ясен и осъществим план за софтуерни технологии. Cariad изостава от графика, а шефът на Volkswagen Херберт Дийс наскоро заяви, че разработката на междинното софтуерно решение за Porsche и Audi ще представлява отделен продукт, който ще се различава от стандартния софтуер за останалите марки от групата.
В момента повечето автомобили на германския концерн са оборудвани със софтуерната версия E1.1. Хиляди разработчици работят върху версия E2.0 от 2020 г., която трябва да позволи автономно шофиране до 2025 г. Много програмисти са привлечени временно от дъщерните дружества Audi и Porsche, за да развият проекта.
В същото време ръководителите на двете луксозни марки не смятат, че версията Е1.1 е конкурентна на софтуера в електромобилите на Tesla, като същевременно не искат да чакат до 2025 г., за да получат E2.0. Поради това главният изпълнителен директор на Porsche Оливер Блуме и шефът на Audi Маркус Дюсман настояваха за изграждане на софтуер от междинно ниво, наречен Е1.2. Той трябваше да бъде завършен през 2021 г., но това не се случи.
Artemis ще отстъпи пред Trinity
Версията E2.0, която ще осигури четвърто ниво на автономност при шофирането, ще бъде интегрирана първоначално в Artemis - още през 2024 г. Според новите планове обаче моделът ще се появи в продажба едва след Trinity – най-рано в края на 2026 г., вероятно и през 2027 г.
За да спази първоначално обявения график за Artemis, Audi планира да пусне версия през 2025 г., която обаче няма да е снабдена с функциите за автономно шофиране. Вместо E2.0 колата ще бъде оборудвана с междинния вариант – Е1.2.
Забавяне и при E-Macan
Проблемът е, че разработването на Е1.2 също изостава. Тази версия трябваше да е готова още миналата година. "Нуждаем се от този софтуер сега“, изтъква мениджър на групата.
Вече се работи по електрическата версия на Macan в Лайпциг, като разработчиците чакат новия софтуер, с който да оборудват превозното средство. Все още не е ясно дали моделът ще бъде готов до края на годината.


Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи