Най-произвежданите марки на Volkswagen AG ще споделят повече общи части и заводи, за да се подобри ефективността на фона на усилията на производителя да увеличи рентабилността на най-достъпния сегмент на портфолиото си.
За да се различават отделните марки VW, Seat и Skoda, най-големият автомобилопроизводител в Европа ще заложи на индивидуален дизайн, коментира в интервю за Bloomberg новият ръководител на водещата марка VW Томас Шефер. Компанията от дълго време има трудности да въдвори ред сред многобройните варианти на двигатели и специфични модели в широкообхватното си портфолио, което включва както SUV модела във високия сегмент VW Touareg, така и по-икономичната Skoda Fabia.
„В миналото губехме твърде много време в това да сме заети едни с други“, коментира Шефер. „Конкуренцията е навън, а не вътре в компанията“, допълва той.
Най-търсените модели на компанията съставляват около 80% от доставките на VW в световен мащаб, което ги превръща в „ядрото на компанията“, посочва Шефер. По думите му компанията се стреми да постигне ръст на ефективността от 20%.
В рамките на промените производството на седана VW Passat в Германия и на водещия модел на Skoda – семейният Superb, в Чехия ще се измести в Словакия. VW трябва да стане по-конкурентна в лицето на нововъзникващата конкуренция на марки от Tesla до Stellantis, заяви Шефер.
Споделянето на фабрики и подобряването на общата работа по производството и разработването ще помогне на марките на VW за масовия пазар да са по-ефективни, коментира още той. Групата на Volkswagen генерира завидна печалба и оперативен паричен поток, но луксозни брандове като Audi и Porsche са тези, които подкрепят представянето. Опитите за увеличаване на възвръщаемостта на основната марка VW чрез рационализиране на процесите засега има скромни резултати.
VW се очаква да прибави популярни кросоувър и SUV към моделите за масовия пазар в опит да остане конкурентна, коментира Шефер. Сегментът, който също включва и новите електрически модели на компанията – с кодово име Trinity – „предлага най-големия потенциал за растеж за марката“, допълва ръководителят.
Производителят планира да започне строежа на нов завод за електрически автомобили за 2 млрд. евро, който да произвежда Trinity, през 2023 г. Първият модел от новата марка се очаква да излязат от поточната линия през 2026 г.
Гледайки към третото и четвърто тримесечие, Шефер заяви, че е предпазливо оптимистичен за евентуално облекчаване на недостига на чипове и по-малко ограничения на веригите на доставки в индустрията.
„Прогнозите за втората половина на годината са добри, но като цяло ситуацията остава волатилна“, коментира той.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски